33 عملیات تروریستی جبهه النصره در ادلب

به گزارش فروش برتر، وزارت دفاع روسیه از رصد 33 عملیات تروریستی جبهه النصره در منطقه کاهش تنش ادلب اطلاع داد.

33 عملیات تروریستی جبهه النصره در ادلب

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، وادیم کولیت معاون رئیس مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه موسوم به حمیمیم (وابسته به وزارت دفاع روسیه) در بیانیه ای خاطرنشان کرد که 33 عملیات تروریستی جبهه النصره در منطقه کاهش تنش ادلب به ثبت رسید.

وی اضافه نمود: 15 عملیات جبهه النصره در استان ادلب، 9 عملیات در استان لاذقیه، 4 عملیات آن در حلب و 5 عملیات تروریستی دیگر النصره در استان حماه به ثبت رسیده است.

این مقام روسی گفت که مرکز حمیمیم در روز آدینه هیچ گونه حملاتی از سوی عناصر مسلح وابسته به ترکیه ثبت ننموده است.

منطقه کاهش تنش ادلب شامل استان ادلب و بخش هایی از استان های حلب، حماه و لاذقیه است. در این مناطق عناصر تروریستی جبهه النصره و عناصر مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

با ورود ارتش ترکیه به ادلب و درگیری با نیرو های سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب از سوی گروه های تروریستی مدت هاست که تنش در این منطقه شدت یافته است.

براساس توافق سال 2017 میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشور های ضامن صلح آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان که اکنون نورسلطان شده است)، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال 2018 میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی همچون لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی و مخالفان مسلح دولت سوریه واقع شده است و گفته می گردد کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره واقع شده است.

اواخر تابستان سال 2018 میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی مخالفان مسلح در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و مخالفان مسلح در این منطقه هر از چندگاهی به نیرو های نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می نمایند.

کشور های مخالف ایران و روسیه در سوریه نیز همیشه کوشش نموده اند از این گروه های تروریستی دفاع نموده و ارتش دولت قانونی سوریه را که قصد بازپس گیری این مناطق را دارد متهم به جنایت جنگی نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1470

به "33 عملیات تروریستی جبهه النصره در ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "33 عملیات تروریستی جبهه النصره در ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید