21 سازمان حقوق بشری خطاب رژیم بحرین: زندانیان سیاسی را آزاد کنید

به گزارش فروش برتر، 21 سازمان حقوق بشری از رژیم بحرین خواستند تا در سایه تهدید جهانی ویروس کرونا مدافعان حقوق بشر و زندانیان سیاسی را آزاد کند.

21 سازمان حقوق بشری خطاب رژیم بحرین: زندانیان سیاسی را آزاد کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، 21سازمان حقوق بشر تاکید کرده اند: لازم است تا مسئولان بحرینی در کوران شیوع جهانی ویروس کرونا مدافعان حقوق بشر و فعالان مخالف را که صرفا به خاطر اعمال حق مسالمت آمیز خود در آزادی بیان و تجمعات و تشکیل جمعیت ها یا پیوستن به آنها زندانی شده اند، آزاد کنند.

در 17 ماه مارس گذشته، بحرین 1486 زندانی را آزاد کرد که 901 نفر از آنها مشمول عفو پادشاه به دلایل انسانی شدند و 585 نفر دیگر از آنها نیز به مجازات های جایگزین زندان محکوم شدند. با وجود اینکه این اقدام گامی مثبت بود اما آزادی زندانیان تا این لحظه مشمول رهبران مخالف و فعالان و مدافعان حقوق بشر نشده است؛ به ویژه که بسیاری از آنها سالخورده و دچار بیماریهای مزمن هستند. این افراد به شدت در معرض خطر ابتلا به علایم خطرناک ویروس کرونا هستند لذا باید در اولویت فرایند آزادی قرار داشته باشند.

به همین دلیل، لین معلوف مدیر بخش تحقیقات خاورمیانه سازمان عفو بین الملل گفت: بی شک اقدام بحرین در آزاد کردن تعداد زیادی از زندانیان جای استقبال دارد؛ به ویژه با تشدید نگرانی درباره شیوع کرونا. اما لازم است که مسئولان بحرین اکنون به سرعت افرادی که اصلا ً نباید به زندان می افتادند، یعنی زندانیان سیاسی را آزاد کنند.

الشیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین که رژیم بحرین آن را منحل کرده است، از جمله شخصیت هایی است که همچنان در زندان به سرمی برد.

همچنین نزار الوداعی آزاد نشده است. سازمان ملل الوداعی را فردی توصیف کرده که به خاطر فعالیت احمد الوداعی پسر برادرش در تبعید در گامی انتقامجویانه در بحرین زندانی شده است. نبیل رحب و ناجی فتیل از مدافعان حقوق بشر بحرینی نیز همچنان در زندان به سرمی برند.

سازمان عفو بین الملل این افراد را زندانی سیاسی می داند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها است.

این درحالی است که شرایط زندانهای شلوغ بحرین با شیوع کرونا خطرناک تر شده است.

نبود تأسیسات بهداشتی مناسب در زندان جو به عنوان بزرگترین زندان بحرین و مرکز بازداشت ناحیه الحوض الجاف در دسامبر سال 2019 و ژانویه سال 2020 میلادی باعث شیوع بیماری انگلی گال در این دو محل شده بود و نزدیک به نیمی از زندانیان مرکز بازداشت یاد شده به این بیماری مبتلا شدند.

در سال 2016 میلادی ، نهاد دولتی حقوق زندانیان و بازداشت شدگان اذعان کرد که ساختمان های زندان جو با کمبود نظافت و آلودگی حشرات و سرویس های بهداشتی فرسوده روبرو هستند.

علاوه بر این، سازمان عفو بین الملل و سازمان دیدبان حقوق بشر و سازمان ملل نگرانی خود را از کوتاهی مداوم مسئولان بحرین برای تأمین مراقبت های بهداشتی کافی در زندانهای این کشور ابراز داشته اند.

این امر سلامتی برخی از زندانیان را که بیماری زمینه ای دارد، نظیر حسن مشیمع و دکتر عبدالجلیل السنکیس در معرض خطرانداخته است. چه بسا این افراد هم اکنون تا حد زیادی با خطر ابتلا به کرونا روبرو باشند و از این رو، کمپینی در شبکه های اجتماعی برای لزوم آزادی آنها به راه افتاده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 718

به "21 سازمان حقوق بشری خطاب رژیم بحرین: زندانیان سیاسی را آزاد کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 سازمان حقوق بشری خطاب رژیم بحرین: زندانیان سیاسی را آزاد کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید