یک پیش بینی از سقوط نفت به 50 دلار

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران: یکی از بزرگترین بازرگانان نفت دنیا پیش بینی کرد نفت خام به پایین ترین حد از دسامبر سال 2018 سقوط خواهد نمود و باعث می گردد فراوری اوپک و متحدانش کاهش بیشتری پیدا کند.

یک پیش بینی از سقوط نفت به 50 دلار

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت طلا؛ بن لوکاک، یکی از مدیران شرکت بازرگانی نفت ترافیگورا در مصاحبه ای با بلومبرگ در سنگاپور اظهار کرد: موانع اقتصاد کلان و رشد عرضه باعث خواهد شد قیمت نفت برنت تا شش ماه دیگر به حدود 50 دلار در هر بشکه سقوط کند. وی در ادامه اضافه نمود: محتمل است نفت خام در میان مدت تا بلندمدت به 70 تا 75 دلار بازگردد که چنین سطح قیمتی برای مصرف نمایندگان مناسب خواهد بود و به فراورینمایندگان هم اجازه می دهد سودآوری داشته باشند.

اما حداقل در شش ماه آینده قیمت نفت احتمالا به سطح پایین تری سقوط خواهد نمود و اوپک پلاس را وادار می نماید کاهش بیش تری در فراوریش صورت دهد و شرکت های حفاری نفت شیل آمریکا نیز هزینه های خود را کاهش می دهند.

لوکاک اظهار کرد: قیمت پایین تر یکی از معدود مواردی است که اوپک را شوکه نموده و فعالیت شیل را دشوارتر خواهد نمود. انتظار دارم قیمت نفت در کوتاه مدت به 50 دلار نزول کند اما تصور می کنم در میان مدت تا بلندمدت 70 تا 75 دلار است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اوپک و متحدانش از جمله روسیه از سال 2016 برای تقویت قیمت نفت به وسیله کاهش فراوری همکاری می نمایند اما ترافیگورا انتظار دارد در سطح فعلی قیمت اتحاد این گروه دچار شکاف گردد. به گفته سعد رحیم، استراتژیست و مدیر تحقیقات جهانی ترافیگورا، هم اکنون عراق تعهداتش را نادیده گرفته و بسیار بالاتر از میزان توافق شده، نفت فراوری می نماید. همچنین عربستان سعودی و کویت قصد دارند از سال آینده فراوری 500 هزار بشکه در روز نفت را در میدان منطقه بی طرف شروع نمایند. ترافیگورا بر این باور است که سطح فعلی محدودیت فراوری و پایبندی اوپک برای بالا بردن قیمت نفت کافی نیست.

لوکاک گفت: قیمت های پایین تر اوپک را وادار خواهد نمود به کاهش فراوری بیشتری مبادرت کند.

اوبیانگ لیما، وزیر معادن و هیدروکربن گینه استوایی که یکی از اعضای اوپک است هم در ابوظبی گفت: نفت باید به 40 تا 45 دلار در هر بشکه سقوط کند تا این گروه به کاهش بیشتر فراوری ترغیب گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 127

به "یک پیش بینی از سقوط نفت به 50 دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پیش بینی از سقوط نفت به 50 دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید