کرملین گزارش مجلس انگلیس را رد کرد

به گزارش فروش برتر، کرملین به گزارش ارائه شده از سوی کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس درباره ظرفیت های سایبری روسیه واکنش نشان داد و سخنگوی آن گفت: مسکو هرگز در انتخابات و روندهای انتخاباتی در هیچ کشوری مداخله نکرده و کوشش های این چنینی را برنمی تابد.

کرملین گزارش مجلس انگلیس را رد کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نسخه محرمانه این گزارش برای نخست وزیر و وزرای ارشد کابینه انگلیس در دسترس است اما گزارش رسمی که امروز در وبسایت کمیته اطلاعات و امنیت مجلس این کشور منتشر می گردد به شدت کوتاه شده است.

این گزارش بر اساس مطالب اطلاعاتی از آژانس های اطلاعاتی MI5 ،MI6 و یکسری گزارش ها از سوی کارشناسان مستقل تهیه شده است.

در این گزارش آمده است: به نظر می رسد که روسیه، انگلیس را یکی از اهداف اصلی اطلاعاتی غربی برای خود می داند.

این گزارش شامل طیف گسترده ای از تهدیدهای روسیه برای انگلیس از جمله مداخله احتمالی در انتخابات، جاسوسی و ترورهای هدفمند نظیر حمله با عامل اعصاب نوویچوک علیه جاسوس سابق روسیه در سالزبری به سال 2018 می گردد.

در ادامه این گزارش به همه پرسی بریگزیت در 2016 اشاره شده و آمده است: مطالعات بیشماری به کثرت داستان های ضد اتحادیه اروپا یا حامی بریگزیت در شبکه های خبری راشاتودی و اسپوتنیک اشاره دارد که شاهدی بر این مساله است که روسیه کوشش می نماید تا در این فرایند مداخله کند.

در این گزارش همچنین آمده که ظرفیت های سایبری روسیه محل نگرانی شدید و یک تهدید فوری و جدی برای امنیت ملی انگلیس است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 900

به "کرملین گزارش مجلس انگلیس را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین گزارش مجلس انگلیس را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید