چین و ژاپن به پاکستان برای آزمایش بالینی واکسن کرونا پیشنهاد دادند

به گزارش فروش برتر، پاکستان از طرح پیشنهاد آزمایش بالینی واکسن کرونا از سوی کشورهای چین و ژاپن اطلاع داد و اظهار داشت: اسلام آباد قبل از هرگونه تصمیم گیری خواستار دریافت جزییات بیشتر درباره داروهای ضدکرونا است.

چین و ژاپن به پاکستان برای آزمایش بالینی واکسن کرونا پیشنهاد دادند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

رسانه های پاکستانی روز یکشنبه این اظهارات را به نقل از ظفر میرزا وزیر بهداشت این کشور در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد منعکس کردند.

وزیر بهداشت پاکستان تایید کرد که این کشور تماس هایی از چین و ژاپن دریافت نموده است که به آزمایش واکسن کرونا که فراوری این کشورها می باشد، ارتباط دارد.

وی در عین حال گفت که پاکستان قبل از هرگونه تصمیم گیری خواستار دریافت اطلاعات بیشتر از چین و ژاپن است و همزمان کارشناسان پاکستانی نیز در حال آنالیز جوانب ایمنی، مقررات و امکان سنجی این داروها هستند.

یک شرکت چینی به نام سینوفارم نیز پیشنهاد آزمایش بالینی واکسن غیرفعال کووید-19 را به پاکستان داده و گفته بود که این طرح به نفع دو کشور خواهد بود و در صورت اخذ نتیجه مثبت، پاکستان اولین کشوری خواهد بود که به واکسن ضدکرونا دست پیدا می نماید.

مقامات بهداشتی چین اواخر فروردین ماه گذشته اظهار داشتند: انجام آزمایشات بالینی سه واکسن ویروس کرونا به مرحله بالینی رسیده و نتایج تحقیقات بالینی داروهای ضد بیماری کرونا نیز از سوی بعضی کشورها پذیرفته شده است.

رییس موسسه ملی سلامت پاکستانپیشتر در گفت وگو در برنامه شبکه 92 این کشور گفته بود که چین مرحله آزمایشی واکسن کرونا را کلید زده و انتظار می رود اجرای واکسن چینی کرونا ظرف 3 ماه آینده در پاکستان راه اندازی گردد.

سرلشکر عامر اکرام اضافه کرد: دولت چین و سفارت این کشور در پاکستان همکاری موثری با مقامات پاکستانی برای در اختیار گذاشتن اطلاعات درباره ویروس کرونا و تامین مقدمات آزمایش واکسن این ویروس در پاکستان داشته اند.

این مقام پاکستانی در عین حال گفت: واکسن اختراعی چین احتیاج به کسب مجوز از نهادهای پاکستانی از جمله اداره نظارت و تنظیم مقررات دارویی این کشور دارد و البته ما در اسرع وقت به این مسائل رسیدگی می کنیم.

شمار مبتلایان به ویروس کووید-199 در شهرهای مختلف پاکستان از مرز 12 هزار 700 نفر فراتر رفته و دست کم 269 نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان امروز اظهار داشت: تا به امروز 12 هزار و 723 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 2866 بیمار کرونایی نفر تا به امروز بهبود یافته اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 762

به "چین و ژاپن به پاکستان برای آزمایش بالینی واکسن کرونا پیشنهاد دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و ژاپن به پاکستان برای آزمایش بالینی واکسن کرونا پیشنهاد دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید