چین نقش میانجی میان حکومت افغانستان و گروه طالبان را بازی می نماید

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران: چین پیشنهاد تازه ای برای برگزاری نشست مشترک میان حکومت افغانستان و گروه طالبان ارائه نموده است.

چین نقش میانجی میان حکومت افغانستان و گروه طالبان را بازی می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین در صدد آن است تا گفت وگوهای صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان از سر گرفته گردد.

رویترز تازه ترین اسناد پیشنهاد چین مبنی بر برگزاری نشست صلح میان افغانستان و طالبان را به دست آورده که در آن این کشور حضور نمایندگان افغانستان، پاکستان و طالبان را در نشست صلح مطرح نموده است.

این در حالی است که دولت چین در سفر رئیس جمهور غنی به این کشور، در مورد یاری به ویژه در بخش تأمین امنیت و مبارزه با تروریسم به افغانستان تعهد داده بود.

پیش از این در جریان زمامداری حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان کوشش هایی در این خصوص اجرا شده بود اما تا کنون به هیچ نتیجۀ قابل ملاحظه ای نرسیده است.

داوود سلطان زوی مشاور اشرف غنی ر ئیس جمهور افغانستان به رویترز گفته است: این پیشنهاد چین تا کنون به گونۀ رسمی به این دلیل اعلام نگردیده که غنی در بارۀ دانستن خوش بینی و یا بدبینی طالبان برای اشتراک در چنین نشستی، به زمان احتیاج دارد.

سلطان زوی این پیشنهاد را برای صلح افغانستان ارزنده خواند و گفت: در فرصت مناسب به آن پرداخته خواهد شد.

دولت های چین و افغانستان تروریسم را تهدید مشترک می دانند و این کوشش چین تازه ترین اقدام برای کنارآمدن طالبان با حکومت افغانستان و مبارزه با تروریسم خواهد بود.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 320

به "چین نقش میانجی میان حکومت افغانستان و گروه طالبان را بازی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نقش میانجی میان حکومت افغانستان و گروه طالبان را بازی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید