چین ربات های ضدعفونی کننده ویژه ای را برای مبارزه با کرونا فراوری کرد

به گزارش فروش برتر، دولت چین اعلام نموده است که فراوری ربات های ویژه برای ضد عفونی اختصاصی علیه COVID-19 در دستور کار تیم های فناوری مختلفی قرار گرفته است.

چین ربات های ضدعفونی کننده ویژه ای را برای مبارزه با کرونا فراوری کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارشناسان حوزه فناوری و پزشکی در چین در تلاشند آنالیز نمایند کدام دسته از ربات ها بیشتر از سایر ربات ها به کنترل ویروس کرونا در این کشور یاری خواهند کرد. به نظر می رسد ربات های ضدعفونی نماینده از برترین محصولات دنیای ربات ها برای ضدعفونی شهرها محسوب می شوند.

آنالیز ربات هایی که در مبارزه با شیوع COVID-19 در خیابان های چین فعالیت می نمایند، نشان می دهد که رباتهای ضدعفونی نماینده به خوبی از پس وظایف خود بر آمده اند. بر همین اساس است که محققان چینی یک اسپری رباتیک ایجاد نموده اند که می تواند به کاهش انتقال COVID-19 در مناطق پرجمعیت شهری یاری کند.

دستگاه جدید، مواد ضدعفونی را با شدت در هوا پخش می نمایند و بی شباهت به دستگاههایی که برای سمپاشی مورد استفاده قرار می گیرند نیستند. محققان دانشگاه سوچو ر استان جیانگ سو در شرق چین سیستم جدیدی را در ربات های ضدعفونی نماینده تعبیه نموده اند که فرایند ضدعفونی نمایندگی را تقویت می نماید.

گنگ چانگزینگ ، عضو تیم تحقیق ، گفت: ما با اسپری مایع ضد عفونی نماینده آزمایش نموده ایم ، که ثابت کرد با یاری روش جدید، میزان کلر موجود در هوا افزایش یافته و احتمال انتقال ویروس کاهش یافته است. سمپاش رباتیک را می توان از راه دور کنترل کرد و دامنه دستگاه های اسپری آن می تواند به 30 متر برسد.

به گفته محققان ، این ربات می تواند تا 7 کیلومتر در ساعت حرکت کند و ویروس را در مساحتی بیش از 40 هزار متر مربع از بین ببرد. این ربات ضدعفونی نماینده به اندازه کافی باریک است که بتواند در مجتمع های مسکونی ، ایستگاههای اتوبوس ، اماکن ساختمانی و گاراژهای پارکینگ زیرزمینی مانور دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 579

به "چین ربات های ضدعفونی کننده ویژه ای را برای مبارزه با کرونا فراوری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ربات های ضدعفونی کننده ویژه ای را برای مبارزه با کرونا فراوری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید