ورود گردشگران عراقی با خودروی شخصی به اروند

به گزارش فروش برتر، منطقه آزاد اروند به عنوان پرجمعیت ترین منطقه آزاد کشور به دلیل وجود دو شهر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه، دارای مزیت ها و پتانسیل های فراوانی در حوزه تجاری، بازرگانی، صنعتی، گردشگری و ترانزیت می باشد که با استقبال گردشگران خارجی از جمله کشور عراق، در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه گردشگری و نیز توسعه مالی داشته است.

ورود گردشگران عراقی با خودروی شخصی به اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سفر گردشگران عراقی با خودروی شخصی به آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند با طی ضوابط گمرکی امکان پذیر است.

قدرت اله طمیمیان گفت: ورود گردشگران عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند مستلزم طی کردن ضوابط گمرکی در مرز شلمچه می باشد.

وی اضافه نمود: این خودروها با پلاک عراقی وارد منطقه آزاد اروند می شوند و مجازند در محدوده شهرستان های آبادان و خرمشهر تردد نمایند.

طمیمیان به ورود نخستین گردشگر عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند اشاره نمود و اضافه نمود: این اقدام در راستای توسعه گردشگری و تسهیل ورود گردشگران خارجی به شهرستان های آبادان و خرمشهر اجرا شده است.

وی گردشگری را یکی از مهم ترین صنایع توسعه پایدار در راستای ایجاد اشتغال در منطقه آزاد اروند دانست و اضافه نمود: گردشگری یکی از بزرگترین صنایع درآمدزا در رشد و توسعه مالی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند، ایجاد فضایی امن و تسهیل شرایط ورود و خروج گردشگران را از جمله اهداف این معاونت در امر گردشگری عنوان نمود.

120 هزار مسافر و گردشگر عراقی در خردادماه با سفر به منطقه آزاد اروند موجب رونق بازار شهرهای آبادان و خرمشهر شدند.

احمد سیاهپوش سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق از افزایش سفر اتباع عراقی به ایران اطلاع داد و گفت روزانه 19 هزار فقره ویزا در کنسولگری ایران در شهر بصره صادر می گردد.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 71

به "ورود گردشگران عراقی با خودروی شخصی به اروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود گردشگران عراقی با خودروی شخصی به اروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید