وجود سه هزار مظنون تروریستی در انگلیس

به گزارش فروش برتر، رئیس پلیس مبارزه با تروریسم در انگلیس وجود حدود سه هزار مظنون به انجام فعالیت های تروریستی در این کشور را نگران کننده دانست.

وجود سه هزار مظنون تروریستی در انگلیس

به گزارش ، نیل باسو، رئیس پلیس مبارزه با تروریسم در انگلیس وجود حدود سه هزار مظنون به انجام فعالیت های تروریستی در این کشور را نگران کننده دانست و مهار این افراد را کاری سخت توصیف کرد.

بر این اساس، نیل باسو با بیان اینکه افراد مظنون به فعالیت های تروریستی زیر نظر پلیس اند، اما نمی توان کاملا و همه آنان را زیر نظر داشت افزود: شماری از محکومان به فعالیت های تروریستی دوران محکومیت شان به سرانجام رسیده است و به تدریج آزاد خواهند شد.

وی از شهروندان خواست در میان این افراد و یا سایر افراد چنانچه تفکرات افراطی و نگرانی های امنیتی مشاهده کردند به پلیس اطلاع دهند.

دولت انگلیس در اقدامی که رسانه ها و مقامات سیاسی و امنیتی نیز کاملا با آن همراهی می کنند در تلاش است در مجازات مجرمان به فعالیت های تروریستی تجدید نظر کند و رویه کنونی که محکومان پس از گذراندن نیمی از دوران محکومیت آزاد شوند کنار گذاشته شود و پس از دوران محکومیت نیز در صورت اطمینان از بی خطر بودن آزاد شوند.

پس از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه شماری از شهروندان غربی که به این گروه و سایر گروه های تروریستی در این کشور ها پیوسته بودند توانستند به کشورشان بازگردند و اکنون انگلیس را با چالش حملات تروریستی و نگرانی های امنیتی روبرو کرده است.

بنا بر گزارش های رسمی منتشر شده در انگلیس در حدود دو سال اخیر دست کم هشت حمله تروریستی در شهر های این کشور به ویژه پایتخت به ثبت رسید که 39 کشته و بیش از 270 زخمی برجای گذاشت.

رسانه ها در انگلیس اعلام کردند بیش از هشت هزار نفر از اتباع اروپایی به صفوف داعش در عراق و سوریه پیوستند که بازگشت آنان پس از شکست گروه های تروریستی در عراق و سوریه مقامات این کشور ها را بیمناک و جامعه را با نگرانی و ناامنی روبرو کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 539

به "وجود سه هزار مظنون تروریستی در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود سه هزار مظنون تروریستی در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید