واکنش ترکیه به طرح ناتو درباره بالکان

به گزارش فروش برتر، ایرنا نوشت: رییس جمهوری لیتوانی روز چهارشنبه گفت: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه توافق کرد که از برنامه های دفاعی ناتو در خصوص لهستان و کشور بالتیک حمایت کند.

واکنش ترکیه به طرح ناتو درباره بالکان

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش رویترز، گیتاناس نوسدا رییس جمهوری لیتوانی در بیانیه ای خاطر نشان کرد: این یک دستاورد بزرگ نه تنها برای کشور ما بلکه برای کل منطقه است، زیرا امنیت شهروندان ما را تضمین می نماید.

پیش تر ترکیه اعلام نموده بود در صورتی که اعضای ناتو شبه نظامیانی نظیر ی پ گ را به عنوان گروه تروریستی نشناسند، با این طرح بالکان مخالفت خواهد نمود.

اردوغان امروز چهارشنبه بعد از نشست چهارجانبه ای که با سران کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس درباره سوریه در لندن و در حاشیه نشست ناتو برگزار گردید، نسبت به همکاری این چهار کشور درباره سوریه ابراز امیدواری کرد.

در این نشست که با حضور هیات ترک به ریاست اردوغان، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برگزار گردید، طرفین درباره همکاری در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و موضوعاتی مانند پناهندگان، اعضای اروپایی داعش و سامانه اس-400 روسی به بحث و گفتگو پرداختند.

بعد از این نشست چهارجانبه که 50 دقیقه به طول انجامید، رییس جمهوری ترکیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر چگونگی جلسه گفت: جلسه بسیار پربار و خوبی بود.

در هیات ترکیه علاوه بر اردوغان، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع، فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه حضور داشتند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 371

به "واکنش ترکیه به طرح ناتو درباره بالکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترکیه به طرح ناتو درباره بالکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید