هشدار دیپلمات روس درباره استفاده ابرازی غربی ها از سازمان منع سلاح های شیمیایی

به گزارش فروش برتر، معاون کننده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: آمریکا و متحدان اروپایی آن می خواهند از سازمان منع سلاح های شیمیایی، بعنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیکی خود، بویژه در رابطه با سوریه، استفاده کنند.

هشدار دیپلمات روس درباره استفاده ابرازی غربی ها از سازمان منع سلاح های شیمیایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پولیانسکی معاون اول کننده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته (چهارشنبه) در نشست مجمع عمومی این سازمان اعلام کرد که ایالات متحده و متحدانش قصد دارند تا از سازمان منع سلاح های شیمیایی، بعنوان ابزاری برای تحقق منافع ژئوپلیتیکی خود استفاده کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات روس گفت: متأسفانه هر روز که می گذرد، بیشتر از گذشته این واقعیت تأیید می شود که آمریکا و متحدین اورآتلانتیکی این کشور سعی می کنند سازمان منع سلاح های شیمیایی که یک ساختار بین الملل تخصصی و فنی خاص است را به ابزاری برای تحقق منافع ژئوپلیتیکی خویش مورد استفاده قرار دهند.

پولیانوفسکی یادآور شد که چنین برخوردهایی، بویژه در خصوص تحقیقات مربوط به حوادث رخ داده توسط گروه های تروریستی با استفاده از مواد شیمیایی و سمی در سوریه، زمانی که فوراً انگشت اتهام بدون دلیل و مدرک به سمت مقامات دمشق نشانه رفته می رود، کاملاً مشهود است.

کننده روسیه به جامعه بین الملل توصیه کرد که در شرایط مبارزه با گسترش تسلیحات شیمیایی، توجه خود را به سمت اقدامات مخرب آمریکا، به خصوص در رابطه با لزوم نابودسازی تمامی زرادخانه های سلاح های شیمیایی در ایالات متحده معطوف کنند.

روز چهارشنبه مجمع عمومی سازمان ملل پیش نویس قطعنامه مربوط به به همکاری با سازمان منع سلاح های شیمیایی درباره تحقیقات مربوط به استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را بررسی کرد. دفتر کنندگی روسیه این سند را غیرمتوازن و بسیار سیاسی نامید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1289

به "هشدار دیپلمات روس درباره استفاده ابرازی غربی ها از سازمان منع سلاح های شیمیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دیپلمات روس درباره استفاده ابرازی غربی ها از سازمان منع سلاح های شیمیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید