نیروگاه هسته ای بدنام آمریکا تعطیل می گردد

به گزارش فروش برتر، شرکت امریکایی اگزلون سرانجام بعد از 45 سال مجبور به تعطیلی راکتور هسته ای ناامن و بدنام خود در تری مایل آیلند ایالات متحده شد.

نیروگاه هسته ای بدنام آمریکا تعطیل می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، قرار است راکتور واحد یک نیروگاه هسته ای تری مایل آیلند در ایالت پنسیلوانیای آمریکا پس از 45 سال فعالیت تعطیل گردد. اما به نظر می رسد تعطیلی جدید به معنای متوقف شدن قریب الوقوع فعالیت راکتور واحد دوی نیروگاه هسته ای مذکور نیز باشد.

اگر چه این راکتور در حادثه هسته ای مارس سال 1979 تری مایل آیلند نقشی نداشته، اما بعد از گذشت مدت های مدیدی از فعالیت دیگر فاقد استانداردهای امنیتی ضروری است.

حادثه اتمی تری مایل آیلند بدترین حادثه اتمی آمریکا و نخستین فاجعه راکتورهای هسته ای جهان (پیش از حادثه چرنوبیل) است که در 28 مارس 1979 در تری مایل آیلند آمریکا رخ داد. در این حادثه بخشی از هسته اصلی واحد 2 در نیروگاه تری مایل آیلند در ایالت پنسیلوانیا در آمریکا ذوب شد که باعث نشت 3 میلیون کوری گاز رادیواکتیو به بیرون از نیروگاه گشت.

در پی این حادثه حدود 140٬000 نفر از اهالی منطقه خانه های خود را ترک کردند. پس از حادثه تری مایلی آیلند، ساخت نیروگاه های هسته ای برای مدتی در آمریکا متوقف شد.

کارشناسان هسته ای می گویند هزینه های عملیاتی نگهداری نیروگاه هسته ای یادشده به شدت افزایش یافته و برآوردهایی که در این زمینه در سال 2017 اجرا شده بود نشان می داد که این نیروگاه باید تا سال 2019 حتما تعطیل گردد.

در این میان آنچه که موجب نگرانی شده نحوه پاکسازی این نیروگاه است. آنالیز ها نشان می دهد حذف کامل تشعشعات هسته ای و رادیواکتیو از این منطقه چندین دهه به طول می انجامد. البته قرار است سوخت راکتور یادشده ظرف چند هفته آینده از آن خارج گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 194

به "نیروگاه هسته ای بدنام آمریکا تعطیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروگاه هسته ای بدنام آمریکا تعطیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید