نشست ایران و عراق برای بازگشایی گذرگاه مرزی سومار-مندلی

به گزارش فروش برتر، رسانه عراقی از نشست نمایندگان ایران و عراق برای حل مسائل قانونی مربوط به مبادلات تجاری و گشایش گذرگاه سومار-مندلی در مرز میان دو کشور اطلاع داد.

نشست ایران و عراق برای بازگشایی گذرگاه مرزی سومار-مندلی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استانداری دیاله عراق روز دوشنبه از جزئیات نشست عراق و ایران درباره موضوع مسدود شدن گذرگاه مرزی سومار- مندلی، نزدیک ترین مرز مشترک ایران و عراق به بغداد اطلاع داد.

یاسر بدر رئیس روابط عمومی استانداری دیاله گفت: هیأتی دولتی به ریاست مثنی التمیمی استاندار دیاله نشست جامعی را در شهر سومار ایران با هیئتی دولتی از ایران به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار کرد تا به آنالیز قضیه بسته شدن گذرگاه مرزی سومار- مندلی بپردازند.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، بدر اضافه نمود: این نشست در چارچوب کوشش های استانداری دیاله برای حل مشکل مسدود شدن گذرگاه سومار-مندلی و حل مشکل انباشت کالاها در مرز است.

وی گفت که در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت توقف هر گونه اقداماتی که به گذرگاه آسیب می زند از دولت فدرال بغداد خواسته است با بازکردن مجدد گذرگاه ضمن ایجاد فرصت های شغلی زمینه افزایش واردات را فراهم کند.

رئیس روابط عمومی استانداری دیاله هم گفت استاندار کرمانشاه بر پایبندی کشورش به درخواست عراق برای ممانعت از ورود هر گونه مواد ممنوعه و مبارزه با قاچاق تاکید نمود.

مازن الخزاعی، جانشین رئیس منطقه مندلی عراق روز یکشنبه از بسته شدن گذرگاه مرزی سومار -مندلی با ایران اطلاع داد.

الخزاعی در گفت وگو با بغداد الیوم با بیان اینکه گذرگاه مندلی با بلوک های کانکریتی مسدود شده است گفت این امر به دستور نخست وزیر عراق انجام شد و همه کارکنان گذرگاه هم به گذرگاه المنذریه منتقل شدند.دولت عراق در نهم آگوست گذشته تصمیم به مسدود کردن این گذرگاه و انتقال کارکنان آن به گذرگاه مرزی المنذریه با ایران گرفته بود.

علی الداینی، رئیس شورای استانداری دیاله قاچاق مواد مخدر را دلیل اصلی بسته شدن گذرگاه مندلی خواند و ادعا کرد: اطلاعات بسیار معتبری درباره قاچاق انواع مواد مخدر به خاک عراق به وسیله این گذرگاه وجود دارد و شورای دیاله از کوشش ها برای برطرف این مسائل استقبال می نماید.

از خرداد ماه گذشته به دلیل باز و بسته شدن مکرر سومار-مندلی مرز از سوی طرف عراقی به دلیل آنچه مسائل قانونی خوانده شده است، این نقطه مرزی شاهد تراکم شدیدی از کامیون های حامل محموله های کاشی، سنگ و سرامیک صادراتی ایران به عراق بوده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 75

به "نشست ایران و عراق برای بازگشایی گذرگاه مرزی سومار-مندلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست ایران و عراق برای بازگشایی گذرگاه مرزی سومار-مندلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید