موگرینی با وجود نقدها کاخ سفید به کوبا سفرکرد

به گزارش فروش برتر، فدریکا موگرینی نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وجود نقدها ایالات متحده به هاوانا رفته است تا در نشست مشترک تفاهم بین اتحادیه اروپا و کوبا شرکت کند.

موگرینی با وجود نقدها کاخ سفید به کوبا سفرکرد

حضور فدریکا موگرینی در کوبا در حالی است که ایالات متحده سفر مقامات اروپایی به کوبا و ارتباطات گسترده تجاری و اجتماعی و فرهنگی بین کوبا و اتحادیه اروپا را مورد نقد شدید قرارداده است.

همتای فدریکا موگرینی در این نشست، وزیر خارجه کوبا، برونو رودریگز خواهدبود. محور اصلی گفتگوها در این نشست روی تفاهم نامه های سیاسی و قراردادهای تجاری متمرکز خواهد بود. یکشنبه رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه کوبا در هاوانا دیدارکرد.

نزدیکی دیپلماتیک اتحادیه اروپا و کوبا در حالی است که کاخ سفید در دو سال گذشه چندین بار تحریم های جدیدی علیه این کشور آمریکای مرکزی وضع نموده است.

هرچند باراک اوباما به بیش از پنج دهه به عدم رابطه دیپلماتیک بین کوبا و آمریکا انتها داد اما دونالد ترامپ به محض ورود به کاخ سفید این کشور همسایه جنوب شرقی ایالات متحده را یکی از اصلی ترین دشمنان کشورش خواند و رابطه دیپلماتیک را متوقف کرد. آلبرتو ناوارو، سفیر کوبا در بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا می گوید روابط بین اتحادیه و کوبا هیچ گاه تا این اندازه گسترده نبوده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا گفت دیدار فدریکا موگرینی از کوبا تنها به روابط با این کشور محدود نمی گردد و بحران ونزوئلا و نگرانی های اتحادیه اروپا در این باره را نیز دربرمی گیرد. هاوانا مهم ترین حامی منطقه ای دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری، ونزوئلا است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 131

به "موگرینی با وجود نقدها کاخ سفید به کوبا سفرکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی با وجود نقدها کاخ سفید به کوبا سفرکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید