معاون سابق وزارت دفاع افغانستان: طالبان عجله ای برای بازگشت به مذاکره با آمریکا ندارد

به گزارش فروش برتر، معاون سابق وزارت دفاع افغانستان گفت، طالبان با آگاهی از تصمیم ترامپ برای کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 عجله ای برای از سرگیری مذاکره با آمریکا ندارد.

معاون سابق وزارت دفاع افغانستان: طالبان عجله ای برای بازگشت به مذاکره با آمریکا ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عتیق الله بریالی معاون سابق وزارت دفاع افغانستان با اشاره به وعده ترامپ برای کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 گفت که گروه طالبان نیز با درک این موضوع احتمالاً برای بازگشت بر سر میز مذاکره عجله ای ندارد.

ماه گذشته رسانه های آمریکایی گزارش دادند که رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد تا پیش از شروع انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال 2020 میلادی تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

بریالی اضافه کرد که با توجه به غیاب نمایندگان دولت و مردم افغانستان بر سر میز مذاکره این گفت وگوها نمی توانست جز فاجعه نتیجه دیگری برای مردم افغانستان داشته باشد.

این ژنرال افغان ادامه داد که ناکامی مذاکرات آمریکا و طالبان نشان داد که مذاکره درباره سرنوشت افغانستان در کشورهای خارجی و در غیاب مردم افغانستان محکوم به شکست است.

پیش از این نیز روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا نوشته بود که ممکن است مانند دیگر تغییر مواضع ترامپ این بار نیز تصمیم وی برای لغو گفت وگوها با طالبان موقتی باشد و رئیس جمهور آمریکا در آینده خواهان از سرگیری گفت وگوها با طالبان گردد.

این روزنامه همچنین توضیح داد که بازگشت طالبان بر سر میز مذاکره سخت خواهد بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 137

به "معاون سابق وزارت دفاع افغانستان: طالبان عجله ای برای بازگشت به مذاکره با آمریکا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون سابق وزارت دفاع افغانستان: طالبان عجله ای برای بازگشت به مذاکره با آمریکا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید