مذاکرات آینده روسیه و آمریکا درباره کنترل تسلیحات

به گزارش فروش برتر، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مسائل کنترل تسلیحات و ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، این هفته و برخلاف تمایل واشنگتن، بدون مشارکت چین، درباره آینده موضوع کنترل تسلیحات مذاکره می نمایند.

مذاکرات آینده روسیه و آمریکا درباره کنترل تسلیحات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا امروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که مارشال بیلینگزلی نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در مسائل کنترل تسلیحات، 22-23 ماه ژوئن (دوم و سوم تیر ماه) در اتریش با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مربوط به کنترل تسلیحات گفت وگو خواهد نمود. ضمن اینکه چین هم برای مشارکت در این مذاکرات، دعوت شده است.

در این بیانیه آمده است: مارشال بیلینگزلی در تاریخ 22 تا 23 ژوئن (دوم و سوم تیر) به اتریش سفر خواهد نمود تا در ملاقات با سرگئی ریابکوف، موضوعات مورد توافق متقابل درباره آینده مسئله کنترل تسلیحات را مورد بحث و آنالیز قرار دهد. ایالات متحده دعوت رسمی هم از جمهوری خلق چین برای پیوستن به این مذاکرات ارسال نموده و بر لزوم مشارکت و اراده سیاسی هر سه کشور برای مذاکرات مربوط به کنترل تسلیحات تاکید نموده است.

پیش از این، سرگئی ریابکوف اعتراف نموده بود که اصرار طرف آمریکایی برای شرکت نمایندگان پکن در نشست وین، برای مسکو شگفت آور است. به گفته وی، مسکو آمادگی چین برای پیوستن به مذاکرات سه جانبه تسلیحاتی با آمریکا را مشاهده ننموده و انتظار هم ندارد که این موضع گیری در آینده تغییر کند.

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز تایید کرد که مقامات پکن برنامه ای برای مشارکت در هرگونه مذاکرات سه جانبه در زمینه کنترل تسلیحات با روسیه و آمریکا ندارد و کوشش مقامات واشنگتن برای جذب چین در این مذاکرات بی فایده است، برای اینکه واشنگتن دائما در کوشش است تا تعهدات خود براساس توافقات موجود را نقض کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 847

به "مذاکرات آینده روسیه و آمریکا درباره کنترل تسلیحات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات آینده روسیه و آمریکا درباره کنترل تسلیحات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید