عرضه سامانه&zwnjای برای پیش بینی سیلاب با داده&zwnjهای ماهواره&zwnjای

به گزارش فروش برتر، یکی از شرکت های دانش بنیان پیروز به پیاده سازی سامانه پیش بینی سیلاب با استفاده از داده های ماهواره ها شده است.

عرضه سامانه&zwnjای برای پیش بینی سیلاب با داده&zwnjهای ماهواره&zwnjای

به گزارش خبرنگاران، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان برای توسعه فناوری های کاربردی در این صنایع، اقدام به حمایت از مجموعه ای فناور نموده است تا بتوانند سامانه پایش ماهواره ای خود را توسعه دهند.

این شرکت دانش بنیان در عرصه ارائه خدمات هوشمند حوزه ژئوماتیک (سنجش از دور و GIS) است و پیش از شروع سیلاب های اخیر به کمک سیستم هوشمند مانیتورینگ ماهواره ای خود بروز آب گرفتگی در جنوب غربی کشور را پیش بینی و به سازمان ها و مردم استان های درگیر سیل ارسال نموده بود.

این شرکت دانش بنیان با استفاده از پردازش داده های فراوری شده خود مانند داده های ماهواره ای، شرایط توپوگرافی، مدل های پیش بینی بارش، اطلاعات آب شناسی(هیدرولوژی) و غیره، مناطق و محدوده های با ریسک بالای سیلاب را تعیین نموده و به کاربران هشدارهای لازم را ارسال کرد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، در سیلاب هفته اول و دوم آذرماه هم این مجموعه فناور، علاوه بر هشدار سیلاب، به حوزه امدادرسانی برای تشخیص محدوده های سیلابی و آبگرفته با استفاده از پردازش تصاویر راداری به کمک سامانه طراحی شده در شرکت به کمک امدادگران شتافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1135

به "عرضه سامانه&zwnjای برای پیش بینی سیلاب با داده&zwnjهای ماهواره&zwnjای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه سامانه&zwnjای برای پیش بینی سیلاب با داده&zwnjهای ماهواره&zwnjای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید