عراقچی: شرکت هایی که ایران را ترک می نمایند حتما در آینده اقتصاد ایران اولویت ندارند

به گزارش فروش برتر، معاون سیاسی وزیر خارجه توضیح داد: شرکت هایی که ایران را ترک می نمایند حتما در آینده اقتصاد ایران در اولویت قرار نخواهند داشت.

عراقچی: شرکت هایی که ایران را ترک می نمایند حتما در آینده اقتصاد ایران اولویت ندارند

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ a4 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در گفتگویی درباره شرکت های خارجی از جمله کره ای ها که بازار ایران را ترک نموده اند، گفت: ما الان در یک مقطع بسیار مهم تاریخی قرار داریم و سیاست فشار حداکثری آمریکا در اوج خود است. طبیعی است کسانی که با این سیاست آمریکا همراهی می نمایند و ملت ایران در این شرایط تحت فشار و سخت تنها می گذارند، حساب خودشان را برای آینده معین می نمایند و حتما ملت ایران فراموش نخواهد کرد.

عراقچی اعلام کرد: کمپانی ها و شرکت هایی که ایران را ترک می نمایند، در آینده اقتصاد ایران حتما در اولویت قرار نخواهند داشت.

وی توضیح داد: همیشه اولویت با فراوری نمایندگان، شرکت ها و کارآفرینان داخلی است و اگر احتیاج باشد با شرکت های خارجی مراوده ای صورت بگیرد، باز حتما شرکت هایی که در این شرایط در ایران باقی ماندند، اولویت خواهند داشت و کسانی که ایران را ترک کردند بازارهایی را از دست دادند که به آسانی نخواهند توانست دوباره به دست بیاورند.

پیش از این نیز سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه آدینه شب 25 بهمن ماه با انتشار تصویری از جمع کردن تابلوی شرکت سامسونگ در توئیترش نوشته بود: ایرانیان‬⁩ دوستان روزهای سخت را فراموش نمی نمایند؛ اما بعضی شرکت های خارجی که در سال ها و ماه های اخیر صرفا با پذیرش قلدری آمریکا، ⁧‫ایران‬⁩ را ترک نموده اند بدانند بازگشت به ⁧‫بازار ایران بسیار سخت خواهد بود. قانون تجارت می گوید حفظ بازار از ورود به آن سخت تر است.

لازم به ذکر است شرکت های ال جی و سامسونگ کره جنوبی که در پی تحریم های آمریکا علیه ایران، همکاری خود را با ایران طی ماه های اخیر قطع کردند، روز آدینه آخرین تابلوهای خود را از سطح شهرها جمع کردند.

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی فراورینمایندگان لوازم خانگی در گفتگویی در این باره با بیان اینکه شرکت های کره ای نزدیک به دو سال است که به تبعیت از تحریم های آمریکا شرکت های ایرانی را تحریم نموده اند، به ایسنا گفته بود: در این مدت شرکت های کره ای مواد اولیه، قطعات و اجازه استفاده از لایسنس برند را به شرکت هایی که بر اساس قرارداد با شرکت های کره ای ال جی و سامسونگ در بخش لوازم خانگی سرمایه گذاری نموده بودند، ندادند.

وی اضافه نمود: طی دو سال اخیر محصولات شرکت های کره ای وارد نشده و فراورینمایندگان ایرانی که با برند آن ها کار می کردند هم فراوری نداشتند.

حسین تنهایی رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی اردیبهشت ماه امسال به خبرنگار مالی خبرنگاران گفته بود: با مسئولان دو شرکت ساخت لوازم خانگی کره ای برای ادامه همکاری بین دو کشور ایران و کره جنوبی بعد از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران مذاکراتی اجرا شده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی با بیان اینکه این دو شرکت تمایل خود را برای ادامه همکاری با ایران اعلام نموده اند، اضافه نمود: در این راستا مسئولان دو شرکت لوازم خانگی ال جی و سامسونگ اعلام نموده اند که از وزارت خارجه کشورشان خواسته اند تا با آمریکایی ها در این مورد مذاکراتی داشته باشند و راهکاری برای ادامه فعالیت تجاری با ایران بیابند. این در حالی است که این دو شرکت فراوری نماینده لوازم خانگی کره ای 25 برابر بیشتر نسبت با ایران با آمریکا روابط تجاری دارند، بنابراین به گفته خودشان طبیعی است که لحاظ تجاری ادامه همکاری با آمریکا را به ایران ترجیح دهند. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 509

به "عراقچی: شرکت هایی که ایران را ترک می نمایند حتما در آینده اقتصاد ایران اولویت ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: شرکت هایی که ایران را ترک می نمایند حتما در آینده اقتصاد ایران اولویت ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید