ظریف: نقشه راه 25 ساله ایران-چین پتانسیل های فراوانی دارد

به گزارش فروش برتر، وزیر امور خارجه ایران در یک پیغام توییتری ضمن تأکید بر فراوانی پتانسیل نقشه راه 25 ساله برای تحکیم شراکت راهبردی جامع میان پکن و تهران گفت که دو کشور به دنبال همکاری نزدیک تر هستند.

ظریف: نقشه راه 25 ساله ایران-چین پتانسیل های فراوانی دارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در پکن به سر می برد در یک پیغام توییتری به نقشه راه 25 ساله همکاری میان دو کشور چین و ایران اشاره نمود.

وی در این پیغام نوشت: خوشحالیم که با دوستان چینی خود به استقبال 2020 می رویم. نقشه راه 25 ساله دو جانبه برای تحکیم بیشتر شراکت راهبردی جامع بین ایران و چین پتانسیل های گسترده و فراوانی دارد. ما به دنبال تحقق آنها (پتانسیل ها) هستیم و در عین حال به دنبال همکاری نزدیک تر منطقه ای و جهانی هستیم.

ظریف روز گذشته (دوشنبه) و پس از ملاقات با وزیر خارجه چین گفت که یکی از دلایل سفرش به پکن در جریان قرار دادن طرف چینی از مذاکرات اخیرش در فرانسه و درباره توافق هسته ای است.

ارائه برنامه 25 ساله روابط درازمدت و راهبردی ایران و چین که ظرف هفته ها و ماه های گذشته در دستگاه های مختلف ایرانی آماده شده و تصویر درازمدتی از همکاری های ایران و چین در حوزه های مختلف، از جمله اهداف وزیر امور خارجه ایران به چین عنوان شده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 402

به "ظریف: نقشه راه 25 ساله ایران-چین پتانسیل های فراوانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: نقشه راه 25 ساله ایران-چین پتانسیل های فراوانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید