رایزنی های امنیتی محور مذاکرات مقامات ارمنستان و روسیه

به گزارش فروش برتر، دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه برای دیدار با مقامات ارمنستان به ایروان سفر کرد.

رایزنی های امنیتی محور مذاکرات مقامات ارمنستان و روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ARKA، دبیران شوراهای عالی امنیت ملی روسیه و ارمنستان در ایروان با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار، آرمن گریگوریان دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان و همتای روس وی نیکولای پاتروشف طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به تعاملات هر دو کشور به وسیله شوراهای امنیت ملی، سازمان های اجرایی، وزارت خانه های دفاع و سرویس های اطلاعاتی را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

دو طرف هم چنین درباره روابط مالی و تجاری و نیز در خصوص وضعیت امنیت منطقه ای گفتگو کردند.

هم چنین همکاری ها میان ارمنستان و روسیه در چارچوب اتحادیه مالی اوراسیا، سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز مورد آنالیز نهاده شد.

دبیران شوراهای عالی امنیت ملی ارمنستان و روسیه سپس نتایج مذاکرات دو کشور در موضوعات امنیتی که روز سه شنبه در ایروان برگزار شده بود را جمع بندی نموده و تعاملات میان مسکو و ایروان در چارچوب سازمان های بین المللی را آنالیز کردند.

پاتروشف در این دیدار بر اهمیت همکاری نزدیک روسیه و ارمنستان در موضوعاتی هم چون امنیت بین المللی اطلاعات میان دو کشور و در چارچوب سازمان های بین المللی تاکید نمود. وی خاطر نشان کرد که این موضوع برای توسعه پایدار دو کشور و هم چنین برای مبارزه موثر با تروریسم و افراط گرایی بسیار مهم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه بر سطح بالای این رایزنی ها و تفاهم متقابل و شباهت روینمودهای طرف های روسی و ارمنی برای حل مسائل مربوط به امنیت ملی تاکید نمود.

پس از این دیدار، پاتروشف با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان ملاقات کرد. دو طرف درباره راه های ایجاد همکاری میان دو کشور در زمینه های امنیتی، مالی، سرمایه گذاری و تعاملات دو کشور در سازمان های بین المللی گفتگو کردند.

پاشینیان و پاتروشف هم چنین درباره حل مسائل بین المللی از جمله مساله ارائه یاری های بشردوستانه به مردم روسیه و یاری به دولت این کشور برای ایجاد شرایط زندگی صلح آمیز گفت وگو کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 58

به "رایزنی های امنیتی محور مذاکرات مقامات ارمنستان و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های امنیتی محور مذاکرات مقامات ارمنستان و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید