در پی اعتراضات به نامزدی سمیر الخطیب بسیاری از مسیرها در لبنان بسته شد

به گزارش فروش برتر، پس از اینکه معترضان در لبنان در اعتراض به نامزدی سمیر الخطیب برای سمت نخست وزیری، مسیرها را بسته و در پل الرینغ در بیروت تظاهرات کردند، نیروهای ضد شورش سه شنبه شب وارد عمل شده و کنترل این پل را به دست گرفتند.

در پی اعتراضات به نامزدی سمیر الخطیب بسیاری از مسیرها در لبنان بسته شد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به نقل از سایت اسکای نیوز، به دنبال پرتاب گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگان حاضر در این پل، درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان رخ داد که منجر به حالات خفگی میان تظاهرکنندگان شد.

تظاهرکنندگان در اعتراض به نامزدی سمیر الخطیب، تاجر لبنانی برای سمت نخست وزیری و سایر مطالبات خود از جمله کناره گیری سیاستمداران فعلی در پل الرینغ دست به تظاهرات زدند.

درگیری ها میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان اطراف این پل به اوج رسید و نیروهای ضد شورش از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کردند این مساله خشم و نارضایتی تظاهرکنندگان را به دنبال داشت.

این تحولات با بستن مسیری در طرابلس، تعدادی از مسیرها در شمال لبنان و بعضی از مسیرهای مناطق اصلی در شرق کشور توسط معترضان همزمان است.

پیش از این سعد حریری، نخست وزیر دولت موقت از نامزدی الخطیب حمایت نموده و جبران باسیل، وزیر خارجه این دولت نیز اعلام نموده بود، ممکن است مسائل به یک سرانجام مسرور کننده نزدیک گردد.

به همین دلیل، فعالان در مقابل منزل الخطیب دست به تظاهرات زده و شعارهایی مبنی بر مخالفت با نخست وزیری وی سر دادند.

طی هفته های گذشته، سیاست مداران لبنانی نتوانستند در خصوص نوع و ترکیب دولت جدید به توافق برسند، این درحالی است که حریری بر تشکیل دولت تکنوکرات و رقبایش به ویژه حزب الله خواهان تشکیل دولت متشکل از کارشناسان و سیاست مداران هستند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،حمایت حریری از نامزدی سمیر خطیب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 386

به "در پی اعتراضات به نامزدی سمیر الخطیب بسیاری از مسیرها در لبنان بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پی اعتراضات به نامزدی سمیر الخطیب بسیاری از مسیرها در لبنان بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید