در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا، اینستاگرام جای فیس بوک را در پراکندن اخبار کاذب خواهد گرفت!

به گزارش فروش برتر، فیسبوک در کارزار انتخاباتی سال 2016 امریکا، پیشرو انتشار اخبار و اطلاعات غلط و جعلی برای منحرف کردن افکار عمومی بود و اکنون پیش بینی می گردد در انتخابات 2020 اینستاگرام این وظیفه را برعهده داشته باشد.

در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا، اینستاگرام جای فیس بوک را در پراکندن اخبار کاذب خواهد گرفت!

تاثیرگذاری فیشبوک بر نتیجه انتخابات سال 2016 انکارناپذیر است. این شبکه اجتماعی با انتشار و تبلیغ انواع خبرها و مطالب جهت دار و جعلی سعی کرد کاربران را به یک سو راهنمایی و واکنش شدید آن ها را در پی داشته باشد.

فیسبوک برای تعامل، کلیک، پیمایش و اظهارنظر ساخته شده است ولی قانون گذاران، روزنامه نگاران و کاربران این شبکه اجتماعی از خطرات آن آگاه نبودند یا تصور نمی کردند واقعا بتواند نتیجه یک انتخابات را تغییر دهد.

آژانس های اطلاعاتی و جاسوسی روسیه با راه اندازی انواع کمپین های گسترده تبلیغاتی در فیسبوک پیروز شدند انتخاب ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده را مهندسی نمایند و اکنون بیم تکرار چنین اتفاق مشابهی در انتخابات 2020 با اینستاگرام می رود.

بهترین مکان برای انتشار افکار و اخبار کذب

محبوبیت اینستاگرام از سال 2016 به بعد اوج گرفته است. مردم از دست مسائل فیسبوک، رابط کاربری درهم و برهم و مسایل مربوط به حریم خصوصی آن خسته شدند. در عوض، اینستاگرام بسیار جذاب و زیبا است؛ استفاده از آن برای عموم مردم آسان است و سریعا می توانند عکس های خود را به اشتراک بگذارند.

معرفی ویژگی استوری در اواخر سال 2016 باعث افزایش بی سابقه محبوبیت این شبکه اجتماعی شد. روشی برای انتشار علایق، عکس، فیلم و محتواهایی که پس از یک روز ناپدید می شوند. استوری ها سرگرم نماینده، مطمئن و کوتاه هستند.

اینستاگرام در ژوئن 2016 فقط 500 میلیون کاربر داشت ولی در ژوئن 2018 به مرز یک میلیارد کاربر رسید. بسیاری از افراد مسن و سیاست مداران در این مدت عاشق اینستاگرام شدند. حدود نیمی از اعضای کنگره امریکا و تقریبا سه چهارم سناتورهای این کشور عضو اینستاگرام هستند.

امروزه، اینستاگرام کاربران بسیار بیشتری نسبت به سال 2018 دارد و سطح تاثیرگذاری و محبوبیت آن به شدت بالا است. دقیقا همانند یک تریبون و وب گاه سیاسی عمل می نماید. دهمین حساب کاربری پر مخاطب اینستاگرام سه برابر بیشتر از بزرگ ترین حساب کاربری فیسبوک فالور دارد.

در این شبکه اجتماعی، به راحتی می توان عکس و فیلم به اشتراک گذاشت؛ نظرات، عقاید و مطالب خود یا دیگران را منتشر کرد و به یک پایگاه بزرگ از کاربران دسترسی داشت. این شرایط بسیار شبیه به فیسبوک سال 2016 است که مقاومت در برابر هر تبلیغ یا سوءاستفاده اطلاعاتی را ناممکن می سازد.

از همه مهم تر، اینستاگرام محفلی برای جوانان است تا عکس های سلفی خود را به اشتراک بگذارند؛ درباره رستوران گردی و کافه گردی حرف بزنند و تجربه چشیدن یک فنجان قهوه را توصیف نمایند. یعنی جذابیت های جوانانه و روشنفکرانه آن به قدری بالا است که تقریبا همه کاربران مقاومت ذهنی خود را کاهش می دهند.

اینستاگرام آلوده به سیاست

سیاست از مدت ها پیش چشم طمع به اینستاگرام داشته و سال ها است آن را آلوده نموده است. در گزارشی که توسط کمیته مجلس سنای امریکا قرائت شده، کاربران روشی اجیر شده، پس از اینکه در سال 2016 از فیسبوک قطع امید می نمایند؛ سراغ شبکه های اجتماعی دیگر مانند توییتر و البته اینستاگرام در سال 2017 می فرایند.

گزارشی از دانشگاه نیویورک هشدار می دهد اینستاگرام ابزار انتخابی افرادی است که می خواهند براساس حافظه خود یک سری اطلاعات غیر مستقیم برای انتخابات 2020 منتشر نمایند. در این گزارش خطرات اینستاگرام را فراتر از کمپین های روسیه عنوان نموده و از کلاه برداری ها، اخبار جعلی داخلی و توطئه های گروه های سیاسی بر ضد یکدیگر صحبت می گردد.

در حال حاضر، اکانت های جعلی زیادی مشغول تشویف افکار عمومی بر ضد واکسیناسیون، گروه های سیاسی یا الگوهای رفتارهای سیاسی هستند. این اکانت ها مردم را تشویق به پیروی و تقلید از یک الگو و رفتار در شبکه های اجتماعی می نمایند. مثلا، برای اعتراض به یک مسئله، عکس های پروفایل خود را تغییر دهند یا از یک هشتگ استفاده نمایند.

البته، فیسبوک و مدیران اینستاگرام دست روی دست نگذاشتند و از سال ها پیش در پی پایش اطلاعات و اکانت ها، بستن حساب های کاربری جعلی و تفرقه افکن، پاک کردن اخبار جعلی یا رفتارهای خشونت آمیز هستند. هزاران آنالیز نماینده محتوا استخدام شدند تا فضای این رسانه پاک تر و تمیزتر گردد ولی هیچ بعید نیست در آینده، اینستاگرام رئیس جمهور آینده ایالات متحده را انتخاب کند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 396

به "در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا، اینستاگرام جای فیس بوک را در پراکندن اخبار کاذب خواهد گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا، اینستاگرام جای فیس بوک را در پراکندن اخبار کاذب خواهد گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید