خبرنگاران 50 درصد خانوار محروم استان اصفهان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند

به گزارش فروش برتر، اصفهان- خبرنگاران- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه شناسایی محرومان در استان اصفهان در دست اقدام است، گفت: 50 درصد از مجموع 340 هزار خانوار محروم این استان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

خبرنگاران 50 درصد خانوار محروم استان اصفهان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند

حسین صمصامی شامگاه روز یکشنبه در دیدار با استاندار اصفهان در استانداری اضافه کرد: در زمان حاضر پنج میلیون و 200 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 2.5 میلیون خانوار زیر پوشش این نهاد هستند.

وی شرح داد: هدف کمیته امداد توانمند سازی است که این موضوع ابلاغیه رهبری بوده و در راس آن مسائل فرهنگی و مباحث معیشتی و اشتغال مدنظر قرار گرفته است.

به گفته قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)، سال گذشته چهار هزار و 700 میلیارد تومان از سیستم بانکی کشور به عنوان وام اشتغال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد جهت رسیدگی به محرومان نه تنها افراد زیر پوشش این کمیته تاسیس شده است.

وی اظهار کرد: تعاملات کمیته امداد با استانداری ها سازنده است که امیدواریم این تعاملات افزایش یابد تا مسائل محرومان مورد رسیدگی بیشتر قرار بگیرد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: برای شناسایی هرچه بیشتر محرومان نیازمند اقدام جهادی هستیم تا در راستای اشتغال آن ها تدابیر لازم مدنظر قرار گرفته و امرار معاش آنان فراهم شود.

استاندار اصفهان در این دیدار اظهارداشت: استان اصفهان به ظاهر جز استان های برخوردار محسوب می شود اما اینگونه نبوده و باید کمیته امداد در راستای کمک به محرومان این استان اقدامات لازم را انجام دهد.

قائم مقام کمیته امداد کشور در سفر یک روزه خود به اصفهان از مناطق محروم اصفهان از جمله منطقه حصه بازدید کرد.

یکی از اهداف اصلی کمیته امداد، ایجاد اشتغال و خودکفایی خانوارهای زیر پوشش است و توانمندسازی مددجویان استقلال مالی آنها از اهداف مهم این نهاد محسوب می شود.

کمیته امداد استان اصفهان 107 هزار و 940 خانوار با جمعیت بیش از 204 هزار نفر را زیر پوشش دارد که از این آمار 57 درصد سرپرست زن و 43 درصد سرپرست مرد هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 823

به "خبرنگاران 50 درصد خانوار محروم استان اصفهان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 درصد خانوار محروم استان اصفهان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید