خبرنگاران 226 واحد مسکونی روستای سیل زده چم شیر به بانک معرفی گردید

به گزارش فروش برتر، ایلام - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: 226 واحد مسکونی از 300 واحد سایت جدید روستای سیل زده چم شیر شهرستان سیروان برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت و یاری بلاعوض به بانک معرفی گردید.

خبرنگاران 226 واحد مسکونی روستای سیل زده چم شیر به بانک معرفی گردید

جهت دریافت خدمات دیزاین آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

احمد کرمی روز یکشنبه در بازدید از روستای در دست ساخت چم شیر شهرستان سیروان گفت: به همین دلیل تا به امروز 200 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده یا در حال پرداخت است.

وی اضافه نمود: در مجموع با احتساب اقدامات زیرساختی نظیر انشعاب های آب، برق، گاز، جاده و تسهیلات بانکی و یاری های بلاعوض 320 میلیارد ریال اعتبار برای احداث سایت جدید روستای چم شیر دهستان عرب رودبار هزینه شده یا در حال هزینه است.

کرمی یادآور شد: تامین آب شرب، آسفالت جاده دسترسی جدید و بهسازی جاده قدیم، تامین سیمان و نیروی کار از جمله مسائل روستای در حال ساخت چم شیر است که برای تامین آب مورد احتیاج، انشعاب های اصلی لوله گذاری شده اند.

وی اضافه نمود: یک مخزن آب 500 مترمکعبی از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی در حال ساخت است که با تکمیل این مخزن در آینده نزدیک تا حدود زیادی مشکل آب این روستای در حال ساخت تامین می گردد.

وی تاکید نمود: همچنین باید اعتبارات لازم برای ایجاد طرح های هادی روستا از سوی بنیاد مسکن و فرمانداری سیروان تخصیص یابد.

ساخت واحدهای مسکونی متناسب با زندگی روستایی در سایت جدید چم شیر

فرماندار سیروان هم گفت: واحدهای مسکونی دارای طراحی یکسان و در متراژ 200 و 300 متری برای ساکنان روستا در حال ساخت هستند.

جواد رحیمی مقدم یادآور شد: در این منازل در دست ساخت صندلی نگهداری احشام و طیور نیز گنجانده شده و هر منزل متناسب با زندگی روستایی است.

وی اضافه نمود: همچنین یک باب مدرسه سه کلاسه، مسجد و خانه بهداشت هم برای این روستا احداث می گردد و نیز قبور شهدا و مقبره امامزاده هم به این مکان جدید انتقال می یابد.

افراد فاقد مسکن و زوج های جوان در سایت جدید روستای چم شیر صاحب منزل می شوند

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام نیز گفت: 31 میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه، شناسایی مکان مناسب، طراحی سایت و قطعه بندی سایت جدید روستای جدید چم شیر هزینه شده و این روستا در قالب 300 واحد مسکونی در حال ساخت است.

حبیب اله محبی اضافه نمود: برای افراد فاقد مسکن ساکن در روستا که قبل از وقوع سیل اسکان دائمی داشته اما فاقد مسکن بوده اند و همچنین زوج های جدید این روستا طرح های ویژه ای در نظر گرفته شده است تا این خانوارها نیز در سایت جدید صاحب منزل شوند.

منازل مسکونی، مزارع و باغات، قبرستان و امامزاده عباس(ع) روستای چم شیر در جریان سیلاب فروردین ماه سال گذشته به علت رهاسازی آب سد سیمره به طور کامل به زیر آب رفت.

بعد از وقوع این حادثه وزارت نیرو اراضی مسکونی و کشاورزی این روستا را خریداری و به تملک سد سیمره درآورد و ساکنان این روستا باید به سایت جدید نقل مکان نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 660

به "خبرنگاران 226 واحد مسکونی روستای سیل زده چم شیر به بانک معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 226 واحد مسکونی روستای سیل زده چم شیر به بانک معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید