خبرنگاران یکسان شدن میزان حقوق و دستمزد در کشور نیازمند عزم عمومی است

به گزارش فروش برتر، همدان- خبرنگاران- نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت حقوق افراد شاغل و بازنشسته در بخش های دولتی و خصوصی، گفت: به دنبال یکسان سازی این تفاوت ها هستیم و تحقق آن نیازمند عزم عمومی است.

خبرنگاران یکسان شدن میزان حقوق و دستمزد در کشور نیازمند عزم عمومی است

به گزارش خبرنگاران، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در جمع نمازگزاران همدانی در مسجد جامع این شهر گفت: پایه حقوق و دستمزد متفاوت شاغلین و بازنشستگان در بخش دولتی و خصوصی عادلانه نیست و مبنای تبعیض است که خواستار یکسان سازی آن هستیم.

وی افزود: این یکسان سازی نیاز به عزم عمومی دارد و فقط به مجلس و دولت مربوط نیست بلکه مجموعه صندوقهای بازنشستگی نیز باید همراه شوند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق این موضوع نیازمند منابع مالی است که باید تامین شود.

قاضی زاده هاشمی به دلایل تصویب نشدن قانون شفافیت در مجلس اشاره کرد و افزود: این موضوع طبق آیین نامه های داخلی مجلس برای تصویب نیازمند کسب به دو سوم آرا بود که با وجود رای اکثریت نمایندگان مصوب نشد اما این طرح را دوباره مطرح می کنیم و امیدواریم تصویب بشود.

او همچنین به بررسی مشکل مسکن اقشار ضعیف کشور پرداخت و گفت: اصلی ترین مسئله در زمینه ساخت و ساز مسکن تامین زمین و منابع مالی است که خوشبختانه در زمینه مصالح 100 درصد وابسته به تولیدات داخلی هستیم و نیاز به واردات نداریم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی شرح داد: برای تامین مسکن سه دهک ابتدایی کشور به مدلی دست یافته ایم که در آن نیازی به دریافت بهای زمین و ساخت و ساز به صورت یکجا از این اقشار نیست و هزینه ها به صورت اقساط 25 ساله از آنها دریافت می شود تا صاحب خانه شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم این طرح را به زودی در شهرهای مختلف اجرا کنیم.

قاضی زاده هاشمی درباره یارانه معیشتی 120 هزار تومانی نیز گفت: این موضوع مصوب شده و دولت طبق وعده ای که داده برای سه ماه پایانی سال آن را برای 40 میلیون نفر اجرا کرده است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی امروز و در سفر یک روزه خود به همدان علاوه بر بازدید از مجتمع پتروشیمی هگمتانه، کلنگ آغاز عملیات اجرایی گلخانه 1.3 هکتاری شهر فامنین را هم به زمین زد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1249

به "خبرنگاران یکسان شدن میزان حقوق و دستمزد در کشور نیازمند عزم عمومی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یکسان شدن میزان حقوق و دستمزد در کشور نیازمند عزم عمومی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید