خبرنگاران همه دانش آموزان باید یک مهارت فنی بیاموزند

به گزارش فروش برتر، قزوین-خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: براساس اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هر دانش آموز باید در کنار یادگیری دروس مربوط به خود یک مهارت فنی را نیز بیاموزد.

خبرنگاران همه دانش آموزان باید یک مهارت فنی بیاموزند

به گزارش خبرنگاران، حسنعلی اصغری روز یکشنبه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار قزوین برگزار گردید، اضافه نمود: ارتقای شاخص های کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت در استان نیازمند همدلی و کار جهادی است و باید همه در راستای تحقق این هدف مهم کوشش کنیم.

وی گفت: ما به دنبال تربیت نیروی انسانی هستیم که در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش به آن تاکید شده است .

اصغری افزود: در حوزه شاخص های اجتماعی شرایط خوبی نداریم و اگر می خواهیم از سرمایه های جامعه بهره ببریم باید به این موضوع توجه ویژه ای کنیم.

این مسوول در ادانه با قدردانی از زحمات معلمان برلی آموزش به دانش آموزان در شرایط کرونایی، توضیح داد: معلمان در 14 ماهه گذشته کوشش های زیادی برای آموزش دانش آموزان انجام دادند و شاهد اقدامات خوب آن ها بودیم.

وی در ادامه با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم اضافه نمود: همه ساله در راستای تجلیل از مقام شامخ فرهنگیان استان قزوین برنامه های متعدد فرهنگی اجرا می گردد و سال جاری نیز با توجه به تداوم کرونا این برنامه ها عمدتا به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با اشاره به شرایط کنکور خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، تا سال 1403 باید جزو سه استان برتر کشور در این حوزه شویم.

وی افزود: امروزه پشت پدیده کنکوری به عنوان یکی از موانع در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می گردد و عدم توجه به رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی و کار آفرینی را به دنبال دارد که این معضل باعث هدر رفت سرمایه های انسانی می گردد.

وی تاکید نمود: بنابراین اجرای هدفمند راهنمایی تحصیلی دانش آموز با توجه به ظرفیت های زیر ساختی موجود در آموزش و پرورش بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اصغری اضافه نمود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و شاخص های مورد توافق معاونت آموزش متوسطه وزارت متبوع هر دانش آموز باید در کنار کسب علم یک مهارت فنی بیاموزد.

وی یادآور شد: کسب رتبه 11 آزمون های نهایی در بین استان ها، کسب رتبه 13 کنکور سراسری در کشور بدون سوابق تحصیلی ، کسب رتبه سه کنکور در کشور با سوابق تحصیلی ، کسب رتبه 6 نمره های خام علمی از جمله رتبه های کسب شده استان در سال گذشته است که امیدواریم سال جاری این فرایند حفظ و تقویت گردد.

استان قزوین دارای 235 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1366

به "خبرنگاران همه دانش آموزان باید یک مهارت فنی بیاموزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همه دانش آموزان باید یک مهارت فنی بیاموزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید