خبرنگاران فعالیت های مربوط به آسیب های اجتماعی از عهده یک نهاد خارج است

به گزارش فروش برتر، زنجان - خبرنگاران - مدیر کل بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: آسیب های اجتماعی پدیده هایی با متغیرهای متعدد هستند و بطور یقین خدمات و فعالیت های مرتبط با آن درزمینه پیشگیری، مداخله و درمان از عهده یک نهاد خارج است.

خبرنگاران فعالیت های مربوط به آسیب های اجتماعی از عهده یک نهاد خارج است

ماهرخ بلوری روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: مساله مهم بحث موازی کاری در برخورد با آسیب های اجتماعی است که این موضوع یکی از مسائل ریشه ای و عمیق در فعالیت های دستگاه ها بوده و بحث ارتباطات نیز یکی از بزرگترین عواملی است که می تواند به پیشبرد اهداف و سیاست ها و جلوگیری از هدر رفت منابع منجر گردد.

وی افزود: جزیره ای و سلیقه ای عمل کردن، عدم واقعی نه لفظی به هم افزایی منابع، نبود متولی معین و برعکس وجود نهادهای مختلف ناهماهنگ از جمله موانعی است که می تواند کوشش های دستگاه های مرتبط خنثی کند و در این میان اعتقاد و اعتماد دولت به خرد جمعی و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در جامعه اعم از نیروهای دولتی و غیر دولتی کوشش ها را به نتیجه می رساند.

این مسئول، همچنین هدف از تشکیل ستاد صیانت از خانواده را استفاده از دیدگاه ها و پیشنهادات کاربردی اعضا برای انسجام بخشی به برنامه های اجرایی در حوزه ازدواج و طلاق گفت تا شاهد خروجی عینی و روشن اقدامات در استان انجام گیرد.

وی گفت: لازمه تحقق این امر مهم نگاه به برنامه های گذشته و میزان اثربخشی انها و در گام بعدی اتخاذ تدابیر برای هماهنگ سازی فرآیندهای اجرا و نظارت با حرکتی هم جهت و همسو در برنامه ها است.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: از آنجایی که جامعه امروز تحت تأثیر امواج فرهنگ ها و گفتمان های بیرونی است و در گسل گذر از سنت به مدرنیته کنونی مستقیم و غیر مستقیم خانواده را به عنوان واحد بنیادین جامعه تحت تأثیر خود قرار داده و هرروز به افزایش آسیب های مرتبط منتهی شده است.

بلوری خاطر نشان کرد:: در این راستا سرمایه گذاری در آموزش برای زنان و مردان یکی از پایدارترین و عاقلانه ترین سرمایه گذاری هایی است که یک جامعه می تواند انجام دهد و امروزه تمام کوشش بر این است که همه افراد به قدرت فوق العاده اموزش پی ببرند.

به گفته این مسئول، آموزش به ترویج فرهنگ صلح و مدارا که یکی از نیازهای امروزی است، یاری می نماید و در جهت آگاهی بخشی و ارتقای فرهنگ آموزش و مشاوره که یک شاخص مهم تلقی می گردد، فعالیت هایی را انجام داد.

9646/ 8068

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 23

به "خبرنگاران فعالیت های مربوط به آسیب های اجتماعی از عهده یک نهاد خارج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت های مربوط به آسیب های اجتماعی از عهده یک نهاد خارج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید