خبرنگاران بزرگترین ایستگاه پرورش آهو و گوزن شرق کشور در دامغان ایجاد می گردد

به گزارش فروش برتر، سمنان- خبرنگاران- شهردار کلاته رودبار دامغان گفت: بزرگترین و نخستین ایستگاه پرورش آهو و گوزن شرق کشور در زمینی به مساحت 15 هکتار در منطقه پیرخوشدر شهر کلاته رودبار ایجاد می گردد.

خبرنگاران بزرگترین ایستگاه پرورش آهو و گوزن شرق کشور در دامغان ایجاد می گردد

محسن امینیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، بیان نمود: عملیات ایجاد ایستگاه پرورش آهو و گوزن همزمان با دهه فجر سال جاری شروع می گردد.

وی ادامه داد: این مرکز در حومه شهر کلاته رودبار و در جوار منطقه تفریحی و گردشگری پیرخوشدر با ظرفیت 200 راس ایجاد می گردد که با 30 راس مولد کار خود را شروع می نماید.

امینیان با اشاره به اعتبار تسهیلاتی 12 میلیارد ریالی برای این طرح، گفت: مجوزهای لازم جهت تامین زمین و مجوزهای محیط زیست در زمینه نگهداری و پرورش این حیوانات اخذ شده است.

وی اضافه نمود: تامین گوشت، احیای محیط زیست و تقویت زیرساخت ها و ایجاد زمینه های گردشگری از اهداف اجرای این طرح عظیم است.

شهردار کلاته رودبار، محیط زیست دامغان را زیستگاه آهو دانست و گفت: در محور تهران - مشهد تنها منطقه ای که آهو به خوبی رویت می گردد، محدوده شهرستان دامغان است که این امر به خوبی نشاندهنده آرامش حیات وحش در این منطقه است.

شهر کلاته رودبار در 45 کیلومتری شمال دامغان با جمعیت حدود پنج هزار نفری واقع شده است که شغل اصلی مردم این شهر، دامداری، کشاورزی و فعالیت در معادن منطقه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1233

به "خبرنگاران بزرگترین ایستگاه پرورش آهو و گوزن شرق کشور در دامغان ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بزرگترین ایستگاه پرورش آهو و گوزن شرق کشور در دامغان ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید