خبرنگاران باران کاسه بجنورد را لبریز کرد

به گزارش فروش برتر، بجنورد- خبرنگاران - بارندگی شدیدی که از دیشب در بجنورد شروع شده و تا حدود ظهر روز دوشنبه ادامه داشت باعث آبگرفتگی سطح معابر و خیابان های مرکز استان خراسان شمالی و بروز مشکلاتی برای رفت و آمد عابران پیاده و خودروها شد.

خبرنگاران باران کاسه بجنورد را لبریز کرد

افزایش بارندگی از یک سو باعث خوشحالی مردم و از دیگر سو موجب نگرانی و ایجاد مسائلی در سطح شهر و معابر و خیابانها شده است به طوری که بارندگی های شب گذشته در شهر بجنورد که با رعد و برق های مهیبی همراه بود، موجب جاری شدن جوی هایی از رواناب در کوی و برزن و معابر و بعضا تجمع آب در نواحی مرکزی شهر شد و تردد شهروندان سواره و پیاده را با مشکل روبرو کرد.

به دنبال این بارندگی بسیاری از خیابان ها به ویژه در هسته مرکزی شهر از جمله میدان های کارگر، 17 شهریور، شهید و دفاع مقدس و بسیاری از خیابان های منشعب از این میادین محل تجمع آب و آبگرفتگی شدید شده و نه تنها جوی های حاشیه خیابان پر شده بلکه آب در حجم بالا در سطح خیابان به راه افتاد.

از سویی شکل کاسه ای شهر بجنورد باعث شده تا با کوچکترین بارندگی ها، آبگرفتگی معابر و خیابان ها حکایت همیشگی این شهر و مردم آن باشد.

بارش شدید باران باعث شده تا رانندگان و مردمی که قصد عبور از خیابانها و معابر را دارند در چاله هایی که پر از آب شده بیفتند و این شرایط برای آنان دردسرساز گردد.

در این شرایط عابران پیاده که در خیابان تردد می نمایند مجبور هستند برای در امان ماندن از آبی که توسط خودروهای عبوری به اطراف پاشیده می گردد، مدتی را تا زمان فروکش کردن باران و از جریان افتادن روانابها در جایی پناه بگیرند تا مجددا امکان رفت و آمد آنها فراهم گردد.

این در حالی است که زیرسازی نامناسب معابر بجنورد موجب گودافتادگی بعضی نقاط شده و عدم شیب بندی اصولی خیابان ها سبب تجمع آب در خیابان ها شده که این امر کار را نه برای عابران پیاده که حتی خودروهای عبوری سخت نموده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد میزان آبگرفتگی سطح خیابان ها و معابر مرکز استان خراسان شمالی را بسیار مختصر دانست و گفت: آبگرفتگی ها بیشتر در خیابان کارگر بود که البته چندان ایجاد مشکل نکرد و با یاری نیروهای خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مرتفع شده است.

محمد خاکشور با اشاره آمادگی کامل تمام نیروها برای برطرف آبگرفتگی ناشی از باران در سطح شهر، اعلام کرد: در حال حاضر تمامی پرسنل فضای سبز و خدمات شهری و عمرانی شهرداری به همراه ماشین آلات کامل در آمادگی 100 درصد قرار گرفته اند تا در صورت بروز مشکل در سریعترین زمان ممکن نسبت به برطرف آن اقدام نمایند.

وی گفت: با این وجود تا به امروز گزارشی از ایجاد مسائل حاد از قبیل آب افتادگی منازل و یا مغازه ها نداشته ایم.

وی گفت: این در حالی است که بنا به اطلاعیه صادره از سوی هواشناسی نیز شرایط هشدار برای بارش های امروز زرد عنوان شده و حساسیت خاصی وجود ندارد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی برای نقاط مختلف استان تا سه شنبه بارش باران و تگرگ و وقوع سیلاب و روان آب و کاهش 10 تا 12 درجه ای دما پیش بینی نموده بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از پیش بینی رگبار باران و رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر مه اطلاع داد.

هادی شیرازی گفت: بر این اساس وزش باد شدید گاهی باد لحظه ای بسیار شدید و رگبار و رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ را خواهیم داشت که اغلب نقاط استان به ویژه طی ساعات آینده تا دوشنبه ظهر را دربر می گیرد.

شیرازی بر اجتناب از تردد غیرضرور، عدم تردد و توقف در کنار رودخانه ها، مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی تاکید نمود.

بجنورد، مرکز 210 هزار نفری استان خراسان شمالی توسط سه ناحیه شهرداری مدیریت می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 770

به "خبرنگاران باران کاسه بجنورد را لبریز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باران کاسه بجنورد را لبریز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید