خبرنگاران اکثریت آمریکایی ها خواهان محکومیت ترامپ در سنا هستند

به گزارش فروش برتر، تهران - خبرنگاران - بنابر تازه ترین نظرسنجی به عمل آمده، اکثریت آمریکایی ها خواستار آن هستند که سنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را محکوم و مانع از انتخاب دوباره وی بعنوان رئیس جمهوری این کشور شود.

خبرنگاران اکثریت آمریکایی ها خواهان محکومیت ترامپ در سنا هستند

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، نظرسنجی مشترکی که توسط شبکه خبری آمریکایی ای. بی. سی نیوز و موسسه نظرسنجی اپسوس (ABC News/Ipsos) به عمل آمده، حاکی است که 56 درصد از آمریکایی ها نه تنها خواستار محکومیت ترامپ در دادگاه هستند بلکه خواستار ممنوعیت وی از نامزدی مجدد ریاست جمهوری در این کشور شدند.

این درحالی است که تنها 43 درصد از پرسش شوندگان دراین نظرسنجی مخالف این دو موضوع بودند.

بنابر نتایج این نظرسنجی، از هر 10 دموکرات 9 دموکرات خواستار محکومیت ترامپ و ممنوعیت ریاست جمهوری مجدد وی شده اند درحالی که این آمار درمیان جمهوریخواستار به گونه ای دیگر است چراکه از هر 10 جمهوریخواه هشت جمهوریخواه با این موضوع مخالف است.

حزب جمهوریخواه حزبی افراط گرا

نتایج دیگر این نظرسنجی نشان می دهد که افکار عمومی آمریکا حزب جمهوریخواه را بعنوان یک حزب افراط گرا دراین کشور معرفی می کند.

بنابراین گزارش 42درصد از پرسش شوندگان دراین نظرسنجی، حزب جمهوریخواه را یک حزب رادیکال افراط گرا دانسته اند و 32 درصد نیز گرایش رادیکال افراط گرا را در هردو حزب جمهوریخواه و دموکرات می بینند.

این نظرسنجی در بازه زمانی 17 تا 18 بهمن ماه 1399 و از 508 شهفرایند آمریکایی به عمل آمده است.

دومین استیضاح ترامپ قرار است روز سه شنبه 21 بهمن ماه در صحن کنگره و در فضایی از بیم و هراس تروریست های داخلی هوادار وی برگزار شود.

یورش 17 دی ماه گذشته هواداران چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا به عمارت کنگره، از سوی بسیاری از کارشناسنان بعنوان یک شبه کودتا و واقعه ای همانند پرل هاربر در دسامبر 1941 و حوادث یازده سپتامبر 2001 قیاس شد، در واقع ضربه ای تکان دهنده و شوک آور به شاکله و نظامی سیاسی آمریکا بود.

ترامپ به اتهام تحریک به شورش برای دومین بار از سوی کنگره آمریکا محاکمه می شود.

وی پیش از این به اتهام سو استفاده از قدرت و کارشکنی در تحقیقات کنگره استیضاح شد که فرایند این اسیتضاح از در 18 دسامبر 2019 تا پنجم فوریه 2020 به درازا کشید و درنهایت تبرئه شد.

**1302**

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1247

به "خبرنگاران اکثریت آمریکایی ها خواهان محکومیت ترامپ در سنا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اکثریت آمریکایی ها خواهان محکومیت ترامپ در سنا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید