خبرنگاران افزایش 15 برابری عبور بچه ها از جنگل پاناما به سوی آمریکا

به گزارش فروش برتر، مادرید- خبرنگاران- سازمان یونیسف هشدار داد شمار بچه ها و نوجوانانی که به وسیله جنگل خطرناک دارین بین کلمبیا و پاناما به آمریکا مهاجرت می نمایند در چهار سال گذشته ، 15 برابر شده است.

خبرنگاران افزایش 15 برابری عبور بچه ها از جنگل پاناما به سوی آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، به طور مشخص ، تعداد بچه های که از منطقه تاپون دل دارین عبور کردند از 109 نفر در سال 2017 به یک هزار و 653 نفر در سال 2020 افزایش یافت که اوج آن تعداد سه هزار و 956 نفر در سال 2019 بود .

افزون بر آن ، این آژانس سازمان ملل هشدار داد که در سال های اخیر ، نسبت بچه ها در بین جمعیت مهاجر به وسیله این جنگل ، به طور چشمگیری افزایش داشته است .در حالی که در سال 2017 ، بچه ها تنها دو درصد همه مهاجران را تشکیل می دادند در سال 2020 ، این نسبت به بیش از 25 درصد رسید .

به گفته یونیسف ، در چهار سال اخیر ، بیش از 46 هزار و 500 مهاجر از جمله 6 هزار و 240 کودک از جنگل دارین عبور کردند .با محدودیت های آمد و رفت و بسته شدن مرزها برای جلوگیری از سرایت بیماری کرونا ، این جریان مهاجرتی نامنظم کند شد اما کاملا متوقف نشد .

جنگل دارین ، به دلیل کوهستانی بودن زمین ، جانوران و حشرات و همچنین وجود سازمان های جنایتکار ، یکی از خطرناک ترین راستا های دنیا می باشد .مهاجران گرفتار در آن ، در معرض تهدید های متعددی از جمله مرگ قرار دارند .

در این زمینه ، زنان به ویژه بارداران و همچنین بچه ها ، آسیب پذیرترین قشر می باشند .در انتها سال گذشته ، اولین موارد خشونت جنسی علیه بچه ها و نوجوانان گزارش شد .

کسانی که به وسیله تاپون دل دارین مهاجرت می نمایند فقط مردان مجرد در جستجوی کار نیستند بلکه خانواده های کاملی وجود دارند که از خشونت و فقر بیش از 50 کشور دنیا فرار نموده اند و رویای یافتن فرصت های بهتر را در شمال دارند.

از طرف دیگر ، یونیسف هشدار داد که پیامد های اجتماعی و مالی بیماری همه گیر کرونا همراه با خشونت ، بیکاری ، نژادپرستی ، بیگانه ستیزی و شرایط سخت آب و هوایی ، احتمالا در ماه های آینده فقر را افزایش و خانواده های بیشتری را به مهاجرت به آمریکای شمالی سوق خواهد داد .

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1333

به "خبرنگاران افزایش 15 برابری عبور بچه ها از جنگل پاناما به سوی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 15 برابری عبور بچه ها از جنگل پاناما به سوی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید