خبرنگاران ارائه روزانه بیش از 7 هزار مشاوره حقوقی رایگان در مجتمع های قضایی

به گزارش فروش برتر، تهران - خبرنگاران - رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: اکنون 2188 وکیل دادگستری در 37 دفتر هدایت و مشاوره در مجتمع های قضایی فعالیت دارند و این وکلا روزانه حدود هفت هزار خدمات مشاوره و هدایت حقوقی رایگان به مردم ارائه می دهند.

خبرنگاران ارائه روزانه بیش از 7 هزار مشاوره حقوقی رایگان در مجتمع های قضایی

جلیل مالکی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی خبرنگاران با تاکید بر خط مشی هیئت مدیره جدید کانون وکلای دادگستری مرکز مبنی بر افزایش اعتماد عمومی مردم به نهاد وکالت اضافه نمود: اولین اقداماتی که در حوزه افزایش اعتماد عمومی مردم انجام شد، تقویت اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری بود که با توجه به نقش مهمی که اداره معاضدت در یاری به مردم برای حل مسائل حقوقی و حل پاره ای از دعاوی اشخاص نیازمند دارد، مقرر شد که حوزه های فعالیت اداره معاضدت گسترش یابد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده، افرادی که نیازمند وکیل معاضدتی هستند، خدمات حقوقی راگان دریافت نمایند. اکنون نیز به طور مستمر و روزانه این اقدامات توسط همکاران مجرب ما انجام می گردد.

مالکی با اشاره به تفاهم نامه های مشترک با نهادها و سازمان های مختلف با هدف خدمت رسانی به مردم، اضافه نمود: برای ارائه خدمات معاضدتی به مردم، با سازمان هایی که ارتباط مستقیم با افراد کم درآمد دارند، تفاهم نامه های همکاری منعقد شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز اضافه نمود: کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، نیروی انتظامی، کرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی از جمله سازمان ها و نهادهایی هستند که به موجب تفاهم نامه ها، خدمات گسترده معاضدت و مشاوره حقوقی به مددجویان زیرمجموعه آنها ارائه می گردد و این خدمت رسانی رو به گسترش است.

مالکی گفت: در دادگاه های اطفال نیز همکاران زیادی به عنوان وکیل معاضدتی یا ارائه خدمات مشاوره ای مستقر هستند و روزانه خدمات رایگان ارائه می دهند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز اظهارداشت: اخیرا با معاونت امور بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری نیز تفاهم نامه ای در راستای انجام خدمات حقوقی و معاضدتی منعقد شده است.

وی گفت: اقدام دیگری که مد نظر کانون وکلای دادگستری در دوره جدید است، ایجاد کلینیک حقوقی در اداره معاضدت است که به نحو تخصصی به ارائه خدمات حقوقی پرداخته گردد.

دادسرای انتظامی کانون وکلا خط مقدم جبهه سلامت نهاد وکالت است

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به تقویت دادسرا و دادگاه انتظامی وکلا در راستای افزایش اعتماد عمومی اضافه نمود: اعتقاد داریم دادسرای انتظامی کانون وکلا خط مقدم جبهه سلامت نهاد وکالت است.

وی ادامه داد: دادسرای انتظامی وکلا در راستای وظیفه ذاتی خود بدون اغماض به تخلفاتی که توسط معدودی از وکلا در جامعه وکالت رخ می دهد، رسیدگی خواهد نمود و در این زمینه با رعایت اصل نفوذناپذیری و دقت و قاطعیت در رسیدگی سلامت نهاد وکالت را تضمین و در نتیجه از یک سو باعث تقویت سلامت نهاد وکالت و از سویی دیگر موجب ارتقای اعتماد عمومی مردم به نهاد وکالت می گردد.

مالکی گفت: سال گذشته حدود یکهزار پرونده در شعبات دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز ثبت شده که از میان 587 پرونده مختومه شده، برای 236 وکیل توبیخ به صورت درج کتبی در روزنامه رسمی حکم صادر شده است، همچنین12 وکیل محرومیت دائم و ابطال پروانه و 28 وکیل تنزل درجه دریافت کردند و برای 113 وکیل حکم برائت صادر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1012

به "خبرنگاران ارائه روزانه بیش از 7 هزار مشاوره حقوقی رایگان در مجتمع های قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارائه روزانه بیش از 7 هزار مشاوره حقوقی رایگان در مجتمع های قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید