خبرنگاران آمریکا آتش بس در سوریه را به نفع ایران و روسیه دانست

به گزارش فروش برتر، نیویورک- خبرنگاران- نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در حالی که نهادهای بین المللی خواهان آتش بس در سوریه برای مقابله با کووید-19 هستند، گفت آتش بس تاکتیکی به نفع نیروهای سوری و متحدان ایرانی و روسی است.

خبرنگاران آمریکا آتش بس در سوریه را به نفع ایران و روسیه دانست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

کلی کرافت روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه به صورت مجازی برگزار گردید، اضافه نمود: همه ما دیده ایم ویروس کرونا چگونه می تواند مخرب و مرگ آور باشد به همین دلیل جایی فوری تر از سوریه برای مهار آن وجود ندارد.

وی با اعلام پشتیبانی از کوشش های گیر پدرسن نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای ایجاد آتش بس سراسری در سوریه، ادامه داد این درخواست مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد مردم سوریه به آتش بس مورد احتیاج این قطعنامه احتیاج دارند نه یک آتش بس تاکتیکی که از نظر او به نیروهای سوری و متحدان روسی و ایرانی آنها اجازه می دهد قبل از سرگیری آنچه که او کارزار ترور در شمال غربی نامید، استراحت نمایند.

کرافت که نظامیان کشورش بخش هایی از خاک سوریه را به اشغال درآورده اند و منابع آن را به غارت می برند، اظهار کرد چنین مکثی تنها ادامه کوشش آنها(ایران و روسیه) برای دستیابی به راهکار نظامی برای درگیری را تشویق می نماید.

وی با اشاره به سفر خود به ترکیه در اوایل ماه جاری میلادی، توضیح داد: سازمان ملل باید در مرکز هر کوششی برای نظارت و تایید ابتکارات آتش بس باشد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ادعا کرد گزارش ها نشان می دهد که بیمارستان ها ، درمانگاه ها و حتی ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در حملات هوایی رژیم اسد و روسیه آسیب دیده اند. با توجه به شرایط سخت زیرساخت های مراقبت های بهداشتی سوریه و آغاز این بیماری همه گیر جهانی، ماموریت های نظارت سازمان ملل متحد در شمال غربی سوریه بر آتش بس پایدار از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

این اظهارات مقام آمریکایی در حالی مطرح شد که گیر پدرسن نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه اعتراف کرد دولت سوریه اقدامات مهمی در مهار کووید-19 انجام داده است.

کرافت تاکید نمود: ما می خواهیم سازمان ملل متحد ماموریت های آژانس داخلی خود را در شمال غربی ادامه دهد تا از آسیب پذیری سوری هایی که به آنجا پناه می برند، محافظت کند.

وی با اشاره به اظهارات مایک پمپئو وزیر نفرت دولت ترامپ، خواهان آزادی زندانیان آمریکایی در سوریه شد و گفت دولت ترامپ خواهان آزادی فوری کلیه افراد غیرنظامی و زندانیان سیاسی از جمله زنان ، بچه ها و سالمندان است که به طور خودسرانه بازداشت شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 697

به "خبرنگاران آمریکا آتش بس در سوریه را به نفع ایران و روسیه دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا آتش بس در سوریه را به نفع ایران و روسیه دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید