حقوق تا 4 میلیون تومان از مالیات معاف شد

به گزارش فروش برتر، در لایحه بودجه سال آینده تعیین شده که حقوق سالانه 48 میلیون تومان یعنی ماهانه 4 میلیون تومان از مالیات معاف هستند.

حقوق تا 4 میلیون تومان از مالیات معاف شد

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، آنطور که بررسی لایحه بودجه سال آینده نشان می دهد، طبق بند 4 تبصره 12، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم در سال آینده مبلغ 48 میلیون سالانه پیش بینی شده است.

طبق این گزارش، نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد و نسبت به مازاد یک نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 15 درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه 20 درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات 25 درصد است.

همچنین، میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده 57 قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده 101 قانون مالیات های مستقیم، سالانه به مبلغ 36 میلیون تومان تعیین می شود.

گفتنی است که دولت برای سال جاری و طبق قانون بودجه سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان را در سال 36 میلیون تومان و در ماه سه میلیون و 600 تومان تعیین کرده بود که در سال آینده این سقف 400 هزار تومان افزایش پیدا می کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1161

به "حقوق تا 4 میلیون تومان از مالیات معاف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق تا 4 میلیون تومان از مالیات معاف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید