حریم 3 تپه تاریخی در کرمانشاه تصویب شد

به گزارش فروش برتر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در جلسه کمیته حریم آثار ملی غیرمنقول، حریم 3 تپه تاریخی این استان مورد تصویب کارشناسان ارشد سازمان میراث فرهنگی نهاده شد.

حریم 3 تپه تاریخی در کرمانشاه تصویب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی این استان، امروز چهارشنبه 15 اسفند، با اعلام این خبر اضافه نمود: در جلسه روز گذشته در سازمان میراث فرهنگی حریم سه اثر تاریخی استان کرمانشاه که پرونده های آنها توسط این اداره کل گردآوری شده بود مورد آنالیز نهاده شد.

او گفت: پس از آنالیز این پرونده ها توسط اعضای شورای ثبت کشور، حریم تپه گنج دره در شهرستان هرسین، حریم تپه نوشیروان در سرپل ذهاب و حریم تپه کریم در سرپل ذهاب تصویب شد.

قادری با اشاره به اهمیت تپه گنج دره به عنوان یکی از تپه های شاخص غرب کشور، اضافه نمود: این اثر در تاریخ 5 آذر 1380 با شمارهٔ ثبت 4394 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تپه گنج دره مربوط به دوره نوسنگی است و در شهرستان هرسین، روستای قیسوند واقع شده است.

کاوش های گنج دره در سال 1965 شروع شد و تا سال 1969 ادامه داشت. این کار تحت نظارت پروفسور اسمیت باستان شناس کانادایی صورت گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 63

به "حریم 3 تپه تاریخی در کرمانشاه تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم 3 تپه تاریخی در کرمانشاه تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید