توسعه روابط فیمابین در سطوح عالی ، شنتوپ: با تحریم های آمریکا مخالف هستیم

به گزارش فروش برتر، روسای مجالس ایران و ترکیه در تماسی تلفنی بر ضرورت توسعه روابط همه جانبه دو کشور تأکید کردند.

توسعه روابط فیمابین در سطوح عالی ، شنتوپ: با تحریم های آمریکا مخالف هستیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی ترکیه در تماسی تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت وگو و رایزنی کرد .

مصطفی شنتوپ در ابتدای این تماس عید قربان را به رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که به برکت این عید عظیم، شاهد رخت بربستن ویروس کرونا از کل جهان باشیم .

وی اضافه نمود: در طول همه گیری ویروس کرونا همیشه در همبستگی و ارتباط کامل با ایران بوده ایم و وزرای بهداشت دو کشور برای تبادل تجربیات در این حوزه در تماس مداوم هستند .

رئیس مجلس ملی ترکیه با اشاره به ضرورت توسعه روابط همه جانبه ایران و ترکیه گفت: همسایگی، قرابت فرهنگی و مناسبات انسانی محبت آمیز میان مردم دو کشور بر لزوم توسعه روابط فیمابین در سطوح عالی تأکید دارد و به همین دلیل روسای جمهور دو کشور تماس نزدیکی با همدیگر دارند .

وی در سرانجام ضمن اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا گفت: ما شاهد این هستیم که در دوره همه گیری ویروس کرونا، آمریکا دایره تحریم های ظالمانه خود را علیه بعضی کشورها و جمهوری اسلامی ایران گسترش داده است، ما با این تحریم ها مخالف هستیم و این را در همه مجامع بین المللی بیان نموده ایم .

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این تماس تلفنی ضمن تشکر از تبریک صمیمانه عید قربان و تبریک متقابل این عید عظیم اسلامی، ابراز امیدواری کرد که با برطرف شدن شرایط اضطراری ناشی از کرونا شاهد برگزاری باشکوه تر اعیاد اسلامی در دو کشور باشیم .

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طی شدن مقدمات تشکیل گروه دوستی پارلمانی با ترکیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما مصمم هستیم گروه دوستی پارلمانی با ترکیه را هر چه سریع تر تشکیل دهیم و همکاری های پارلمانی فیمابین را از این طریق توسعه بخشیده و تقویت کنیم .

وی در ادامه بر اهمیت توسعه مبادلات مالی ایران و ترکیه و برطرف موانع ناشی از همه گیری ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا موجب کاهش مراودات مالی کشورها شد اما می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی، مناسبات تجاری را بیش ازپیش تقویت نمود و از زیان تجار و بازرگانان دو طرف جلوگیری کرد .

وی با اشاره به توانمندی کادر درمان و سلامت در ایران اضافه نمود: علیرغم تحریم های غیرانسانی آمریکا، برنامه های درمانی و بهداشتی را با موفقیت عملیاتی نموده ایم و تجارب ارزشمندی در این حوزه بدست آورده ایم .

رئیس مجلس شورای اسلامی در سرانجام ضمن استقبال از تقویت همکاری های همه جانبه با ترکیه ابراز امیدواری کرد که ارتباطات دو کشور در مجامع بین المللی و منطقه ای گسترش یابد و به ویژه همکاری همکاری های فیمابین در قالب نشست آستانه تداوم یابد .

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 995

به "توسعه روابط فیمابین در سطوح عالی ، شنتوپ: با تحریم های آمریکا مخالف هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه روابط فیمابین در سطوح عالی ، شنتوپ: با تحریم های آمریکا مخالف هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید