توسعه تجهیزات نظامی استراتژیک یمن علیرغم محاصره همه جانبه، گزارش اختصاصی

به گزارش فروش برتر، ارتش و کمیته های مردمی یمن با وجود محاصره همه جانبه این کشور در 6 سال گذشته، با اتکا به امکانات داخلی پیروز شده اند دستاوردهای نظامی مهمی در زمینه ساخت تجهیزات نظامی برای مقابله با تجاوزات ائتلاف سعودی ـ اماراتی بدست آورند.

توسعه تجهیزات نظامی استراتژیک یمن علیرغم محاصره همه جانبه، گزارش اختصاصی

به گزارش خبرنگاران از صنعا، توسعه کنونی صنایع نظامی یمن چشم اندازی بود که قبل از تجاوز نظامی ائتلاف متجاوز سعودی نیز مطرح بود، اما ضرورت رویارویی و مقابله با پیشرفته ترین و مدرن ترین تسلیحات قتل و کشتار و ویرانی، عملی شدن این نگرش و دیدگاه سیاسی را مورد تأکید قرار داد. شروع کار با رهنمودهایی از یکی از رهبران انقلاب یعنی شهید صالح الصماد، رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن بود.

سرلشکر عبدالله الجفری، کارشناس یمنی مسائل نظامی به خبرنگاران گفت: آنها (ارتش و کمیته های مردمی یمن) توانستند، هواپیماهای بدون سرنشینی در انواع و اقسام مختلف از جمله پهپادهای اطلاعاتی و شناسایی و همچنین هواپیماهای جنگی تولید کنند، در واقع باید بگویم، امروز مدل های مختلفی از این نوع هواپیماها در اختیار داریم، به عنوان مثال وقتی درباره هواپیماهای صماد 1، صماد 2 و صماد 3 صحبت می کنیم، از هواپیماهایی حرف می زنیم که هریک از آنها دارای خصوصیات و ویژگی هایی هستند که به واسطه آنها پیروز شدند، به عمق راهبردی در داخل عربستان نفوذ کنند.

وی ادامه داد: امروزه بُرد این موشک ها به حدود 1800 کیلومتر می رسد... در خصوص موشک های بالستیک نیز چندین نوع از این دست موشک ها در اختیار داریم و همچنین موشک های بالداری که بخشی از آنها از سوخت مایع و بخشی دیگر از سوخت جامد استفاده می کنند.

کارشناسان نظامی تأیید می کنند که ساخت انواع سلاح های تهاجمی با امکانات و توانمندی های های صد در صد محلی اجرا شده و موارد بیشتری از نظر انواع مدل ها و قابلیت ها تولید شده و وجود دارد که به دلیل شرایط جنگی کنونی، رونمایی از آنها صورت نگرفته است.

سرهنگ عابد الثور، کارشناس یمنی مسائل نظامی و راهبردی گفت: الحمدلله نیروهای مسلح یمن امروز توانستند، پیروزیت های بزرگی در حوزه صنایع موشکی از نوع موشک های بالستیک و بالدار با بُردهای متفاوت محقق کنند که بیشترین بُرد به بیش 1800 کیلومتر می رسد و به همین ترتیب، موشک های میان بُرد و کوتاه بُرد که فزونی و پیروزی های بزرگی را در نبردهای تاکتیکی و راهبردی محقق کردند.

کار با هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهپادها از مسافت هایی بین 20 تا 30 کیلومتر شروع شد تا به بمباران عمق عربستان سعودی و امارات رسید که با موشک های صماد 3 و قاصف 2 کی با بُرد بیش از 1800 کیلومتر صورت می گیرد و این جدای از انواع فراوان از موشک های تاکتیکی است که توان تغییر فرایند نبرد و حتی تغییر صحنه عملیات نظامی را دارد.

سرهنگ امین ابو حیدر، کارشناس مسائل نظامی نیز در این باره به خبرنگاران گفت: تمام تولیدات نظامی که امروز به آنها دست یافتیم، چه موشک های بالستیک و یا پهپادها و همچنین پدافند هوایی، همگی صد در صد تولید یمن است و آینده این گفته را با رونمایی از سامانه ها و تسلیحات مختلف که انشالله مورد استفاده هم قرار می گیرند، ثابت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1312

به "توسعه تجهیزات نظامی استراتژیک یمن علیرغم محاصره همه جانبه، گزارش اختصاصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه تجهیزات نظامی استراتژیک یمن علیرغم محاصره همه جانبه، گزارش اختصاصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید