تلاش شهرداری شیراز برای تکمیل 5 تقاطع حساس

به گزارش فروش برتر، معاون عمرانی و فتی شهرداری شیراز گفت: در بخش پل سازی پنج تقاطع حساس در این کلانشهر در دست اجرا قرار گرفته است که تلاش می شود تا سرانجام سال تکمیل و به بهره برداری برسند.

تلاش شهرداری شیراز برای تکمیل 5 تقاطع حساس

به گزارش از ، اسماعیل صالحی در صحن علنی شورای شهر شیراز با ارائه گزارشی از روند پروژه های عمرانی شهرداری، گفت: این اقدامات در پنج بخش پل سازی، ساختمانی (عمرانی ورزشی و عمرانی اجتماعی)، راه سازی، آسفالت و جمع آوری آب های سطحی در حال انجام است.

او پیشرفت فیزیکی تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی را مجموعا 27 درصد گفت و اضافه کرد: تلاش برای تکمیل این پروژه تا پایان سال در حال انجام است، گفت: عرشه پل دوم تقاطع شهید رودکی 220 مترطول دارد که هم اکنون 110 متر آن آماده بتن ریزی است و مابقی آن طی هفته های آینده انجام می شود.

صالحی میزان پیشرفت پروژه تقاطع مهدیه - امیرکبیر را 45 درصد اعلام و گفت که این پروژه نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون شهرداری شیراز مشکل تملک املاک مورد راستا پروژه مهدیه - امیرکبیر را از دلایل کندی کار در این طرح عمرانی ذکر و اضافه کرد که برای تسریع در کار، عملیات اجرایی را از جبهه های مختلف دنبال می کنیم.

صالحی با بیان اینکه تقاطع باهنر - کمربندی طی یک ماه گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته است، اضافه کرد: تلاش داریم با جابجایی تاسیسات شهری همچون لوله اصلی آب و برق بتوانیم جبهه های کاری جدیدی را برای پروژه داشته باشیم و تا پایان سال آن را به بهره برداری برسانیم.

او با اشاره به اهمیت احداث تقاطع باهنر - کمربندی نیز گفت: چندین شهرک جنوبی شیراز در کنار کمربندی واقع شده و از نظر عبور و مرور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. اتمام این پروژه می تواند در روان سازی ترافیک و تردد ایمن شهروندان نقش اساسی ایفا کند.

صالحی همچنین با اشاره به اینکه پروژه زیرگذر علی بن حمزه نیز 432 متر طول و 130 متر عرشه را شامل می شود و 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه های خدمات رسان و پلیس راهور، این پروژه تا پایان سال کامل شود.

معاون شهرداری شیراز با بیان اینکه در اجرای پروژه ها بعضی از مسائل نظیر جا به جایی تاسیساتی همچون آب و برق و ... در اختیار شهرداری نیست، اضافه کرد: این موضوع سبب ایجاد تاخیر در زمان بندی پروژه ها شده است که تلاش می کنیم با رایزنی مسائل را مرتفع کنیم.

صالحی با اشاره به 9 پروژه ساختمانی بزرگ شهرداری و پیشرفت 60 تا 100 درصدی این پروژه ها، گفت: امیدوار هستیم که چهار طبقه از ساختمان اداری جدید شهرداری مرکزی را تا پایان امسال کامل کرده و به بهره برداری برسانیم.

مجتمع آموزشی شهرداری شیراز، فرهنگسرا های فرزانگان و حکمت و همچنین سالن آمفی تئاتر جوان از دیگر پروژه های ساختمانی شهرداری شیراز بود که صالحی در خصوص آن گزارش داد گفت: در نیمه اول امسال یک میلیون متر مربع از معابر شهری روکش آسفالت، ترمیم یا درزگیری شده است و در نیمه دوم سال هم بالغ بر 2 میلیون متر مربع از دیگر سطوح شهری زیر پوشش این اقدامات قرار می گیرد.

معاون شهرداری شیراز شرح داد: با اقداماتی که برای جمع آوری آب های سطحی اجرا شده است، شیراز در زمان بارندگی ها با مشکل آبگرفتگی شدید روبرو نخواهد شد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 297

به "تلاش شهرداری شیراز برای تکمیل 5 تقاطع حساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش شهرداری شیراز برای تکمیل 5 تقاطع حساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید