بعد از یک رالی هفت هفته ای، قیمت نفت به بالاترین حد در هفت سال گذشته رسید

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران - قیمت نفت به بالاترین حد در هفت سال گذشته رسید.

بعد از یک رالی هفت هفته ای، قیمت نفت به بالاترین حد در هفت سال گذشته رسید

به گزارش سرویس ترجمه خبرنگاران، قیمت نفت در روز آدینه به بالاترین حد در هفت سال گذشته رسید و به علت نگرانی های مداوم در خصوص اختلالات عرضه ناشی از هوای سرد ایالات متحده و آشفتگی سیاسی در میان فراورینمایندگان بزرگ دنیا، رشد خود را به هفتمین هفته افزایش داد.

هر بشکه نفت خام برنت 2.16 دلار یا 2.4 درصد افزایش یافت و به 93.27 دلار در هر بشکه رسید که پیش از این با 93.70 دلار به بالاترین حد خود از اکتبر 2014 رسیده بود. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 2.04 دلار یا 2.3 درصد افزایش به 92.31 دلار در هر بشکه رسید. برنت هفته را با 3.6 درصد افزایش به پایان رساند، در حالی که WTI افزایش 6.3 درصدی را در طولانی ترین رشد خود از اکتبر ثبت کرد.

رشد بازار در دو روز گذشته شتاب گرفت زیرا خریداران به علت انتظارات مبنی بر اینکه تامین نمایندگان دنیای برای تامین تقاضا به کوشش خود ادامه خواهند داد و همچنان کمبود عرضه در بازار وجود خواهد داشت. با وجود نوع Omicron از ویروس کرونا، ارقام مشاغل ایالات متحده در ژانویه به طرز شگفت انگیزی قوی بود.

استراتژیست های بازار در این هفته گفتند که قیمت نفت خام که تا کنون حدود 20 درصد در امسال افزایش یافته است، احتمالاً به علت تقاضای قوی دنیای از 100 دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت.

کمیسیون معاملات آینده کالای ایالات متحده (CFTC) گفت که با انعکاس این دیدگاه صعودی، مدیران سرمایه ارزش معاملات آینده و اختیارات خالص نفت خام آمریکا را در هفته منتهی به 1 فوریه با 6616 قرارداد افزایش دادند و به 304013 رساندند.

در کوتاه مدت نباید جهش به سمت نفت خام 100 دلاری را رد کرد، اما ریسک های نزولی فراوان هستند، از جمله کاهش تقاضا بر اثر Omicron، نگرانی های رشد اقتصادی و اصلاحات بازار اقتصادی در حالی که بانک های مرکزی با تورم مبارزه می نمایند. طوفان های زمستانی که شرایط یخبندان را در ایالات متحده، به ویژه در تگزاس به ارمغان آورد، بعلاوه به ترس عرضه دام دامن می زنند، زیرا سرمای شدید می تواند باعث تعطیلی موقت فراوری گردد، مشابه آنچه یک سال پیش در این استان رخ داد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1773

به "بعد از یک رالی هفت هفته ای، قیمت نفت به بالاترین حد در هفت سال گذشته رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از یک رالی هفت هفته ای، قیمت نفت به بالاترین حد در هفت سال گذشته رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید