اپوزیسیون ترکیه با لایحه استقرار نیرو در لیبی مخالف است

به گزارش فروش برتر، اصلی ترین حزب اپوزیسیون ترکیه امروز (دوشنبه) با بیان اینکه با لایحه استقرار نیرو در لیبی مخالف است، تاکید نمود چنین اقدامی به درگیری در این کشور دامن می زند و موجب می گردد تا ناآرامی به سراسر این منطقه گسترش یابد.

اپوزیسیون ترکیه با لایحه استقرار نیرو در لیبی مخالف است

از سفر با تور قیمت مناسب استانبول لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و دولتش پس از درخواست حمایت دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج، نخست وزیر لیبی، به دنبال جلب حمایت مجلس برای استقرار نیرو در لیبی برآمدند. دولت وفاق ملی لیبی در حال مقابله با تهاجم نیروهای خلیفه حفتر در شرق این کشور شمال آفریقاست.

اونال چویکوز، معاون حزب مردم جمهوری خواه ترکیه پس از گفت وگو با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت، حزبش با چنین اقدامی مخالف است.

این مقام اپوزیسیون ترکیه تاکید نمود: معتقدیم که دیپلماسی باید در اولویت قرار گیرد، نه اینکه طرفی در یک جنگ نیابتی باشد. آنچه انجام می گردد، آماده سازی برای وخیم تر کردن اوضاع فعلی است و ما به این وزیر هم گفتیم که این درست نیست. ارسال نیرو به آنجا در این صورت، اثرات درگیری ها در این منطقه را گسترش داده و باعث شیوع آن ها می گردد... ما با دید منفی به این لایحه می نگریم.

حزب مردم جمهوری خواه ترکیه پیشتر از لایحه های مجلسی برای اعزام نیرو به شمال سوریه حمایت نموده بود. با این حال این حزب تاکید داشت که فعالیت های ارتش ترکیه فراتر از مرزهایش را تایید نمی کند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با رهبر حزب اپوزیسیون خوب برای گفت وگو درباره لایحه استقرار نیرو ملاقات کرد. اردوغان گفته است که این لایحه اوایل ژانویه تقدیم مجلس می گردد. ترکیه ماه گذشته دو توافق جداگانه با دولت وفاق ملی لیبی به امضا رساند؛ یکی در حوزه امنیت و همکاری نظامی و دیگری در حوزه مرزهای دریایی در شرق مدیترانه.

براساس گزارش سازمان ملل در ماه گذشته که به دست خبرگزاری رویترز رسید، آنکارا همچنین با وجود یک تحریم سازمان ملل، تجهیزات نظامی برای دولت وفاق ملی لیبی فرستاده است. نیروهای خلیفه حفتر از سوی روسیه، مصر، امارات و اردن حمایت می شوند. اردوغان، حفتر را غیر قانونی می داند و گفته است آنکارا به حمایت از دولت وفاق ملی، به هر نحوی که بتواند، ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 462

به "اپوزیسیون ترکیه با لایحه استقرار نیرو در لیبی مخالف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپوزیسیون ترکیه با لایحه استقرار نیرو در لیبی مخالف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید