انصارالله به خارطوم درباره اسرای سودانی جنگ یمن پیشنهاد مذاکره داد

به گزارش فروش برتر، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به دولت جدید سودان پیشنهاد مذاکره درخصوص اسرای این کشور را که در عملیات ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان در یمن مشارکت داشتند، داد.

انصارالله به خارطوم درباره اسرای سودانی جنگ یمن پیشنهاد مذاکره داد

جنگ یمن

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: این غیرمنتظره و عجیب نبود که ملت انقلابی سودان برای دفاع از یکی از هموطنانشان که طی هفته ها قبل در مصر بازداشت شده بود، اقدام نمایند، اما موضوعی که توجه من را به خود جلب نموده، اسارت افرادی است که در جنگ های ائتلاف عربی در یمن مشارکت داشتند.

اسرای سودانی

الحوثی در ادامه اضافه نمود: عدم توجه سودانی ها به اسرایی که در نبردهای ائتلاف عربی علیه یمن مشارکت داشتند و رها کردن آنها به حال خود تا اسارت و کشتار روزانه، اشتباه است؛ ما آماده رایزنی با انقلابیون سودانی هستیم.

سودان یکی از شرکای عربستان در ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن به شمار می آید و این کشور تعداد نیروهای خود را که در این جنگ مشارکت دارند را اعلام ننموده اما گفته است که آماده اعزام 6 هزار نظامی به یمن است.

ائتلاف عرب

به همین دلیل، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان پیشتر گفت که به موجب توافقی با ائتلاف عربی نیروهایش در یمن باقی می مانند.

ائتلاف عربی تحت امر عربستان در 26 مارس 2015 به منظور حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن عملیات نظامی را در یمن شروع کرد. یمن به دلیل حملات متعدد این ائتلاف از شدیدترین بحران انسانی در دنیا رنج می برد و بر اساس آمار سازمان ملل 22 میلیون تن از شهروندان یمنی که حدود 75 درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می دهند، به انواع یاری ها و حمایت های انسانی احتیاج دارند. جنگ یمن صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته و این کشور را به سمت قحطی و گرسنگی پیش برده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 267

به "انصارالله به خارطوم درباره اسرای سودانی جنگ یمن پیشنهاد مذاکره داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله به خارطوم درباره اسرای سودانی جنگ یمن پیشنهاد مذاکره داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید