انتقاد مصطفی مشخص از پولی کردن واکسن کرونا و وزیر بهداشت

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران : رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: پولی و طبقاتی کردن واکسن کرونا نشان دهنده ضعف اخلاق حرفه ای و ناکارآمدی در مدیریت بحران این کشور و مردم ایران است.

انتقاد مصطفی مشخص از پولی کردن واکسن کرونا و وزیر بهداشت

به گزارش به نقل از ایلنا، مصطفی مشخص با اشاره به نقدها وزیر بهداشت از ستاد کرونا درباره آزاد گذاشتن سفرهای نوروزی و از سویی دیگر موافقت ایشان با برگزاری مراسم شب های قدر، بیان نمود: ضد و نقیض گویی و رفتارهای دوگانه نشان دهنده ضعیف و سست بودن مبانی علمی و اخلاقی و غلبه رویکردهای پوپولیستی در یک مدیر اجرایی است که باعث بدآموزی برای جامعه و سلب اعتماد مردم از مسئولان و تصمیمات ایشان می گردد.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین راهبردهای مدیریت در بحران کرونا، ضرورت و توان بهره گیری از تمامی ظرفیت های کشور در بخش های دولتی، سازمان های غیردولتی، بخش خصوصی و به ویژه هماهنگی در میان دستگاه های اجرائی است.

هر کدام از اعضای ستاد ملی کرونا باید جوابگوی تصمیمات ستادی باشند

مشخص اضافه نمود: دلیل اصلی تشکیل ستاد ملی مشاخصه با کرونا با مسئولیت رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت نیز ایجاد هماهنگی و همکاری در بین وزارتخانه های عضو ستاد به منظور سیاستگذاری، برنامه ریزی و اقدام سریع برای کنترل همه گیری بوده است.

وی اعلام کرد: بنابراین طبیعی است که هر کدام از اعضای ستاد ملی علاوه بر وظایف و اختیارات قانونی خود، باید جوابگوی تصمیمات ستادی که خود در آن مشارکت داشته است، هم باشند.

در صورت تعارض مصوبه ستاد با سلامت مردم، وزیر بهداشت باید استعفا می داد

رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: حال اگر تصمیمی در ستاد گرفته گردد که در تعارض با وظایف و اختیارات قانونی وزیر بهداشت باشد و یا آن تصمیم از نظر کارشناسی نادرست تشخیص داده می گردد، وزیر محترم باید تذکر می داد و از تصویب آن جلوگیری می کرد و اگر در موردی مصوبه ستاد بر خلاف مصالح جامعه و مثلا در تعارض با سلامت مردم بود و علیرغم نظرات کارشناسی او تحمیل شده بود، آقای وزیر می تواند به صورت شفاف از خود سلب مسئولیت کند و استعفا دهد، هیچ نیازی هم به متهم کردن دیگران و فرافکنی مسائل و مسئولیت ها وجود ندارد.

  • ورود دادستانی به سوء استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان | امام آدینه آبادان: هرگز واکسن کرونا نزده ام

ماجرای واکسن پاکبان ها نمونه شاخص فساد و فقدان اخلاق در مدیریت است

مشخص در واکنش به ماجرای واکسیناسیون بعضی اعضای شورای شهر و عوامل شهرداری در بعضی استان ها به جای پاکبان ها و همچنین فرایند واکسیناسیون، گفت: این مسائل نمونه شاخص و مصداقی از فساد و فقدان اخلاق در مدیریت است که موجب تاسف و مستوجب برخورد قاطع قانونی است.

وی اضافه نمود: عوامل زمینه ساز اینگونه رفتارهای مشمئز کننده و غیراخلاقی، نبود منطق علمی، عدالت و شفافیت در مشخص اولویت های توزیع و تزریق واکسن و اعمال نظارت بر اجرای دقیق آنها است.

احساس مسئولیت در قبال نجات جان شهفرایندان با خرید فوری واکسن استاندارد

مشخص ادامه داد: خوشبختانه در عصر اینترنت و فضای مجازی، حق نظارت عمومی بر عملکرد مسئولان بیش از پیش واقعیت خود را نشان می دهد و در شرایط وخیم مرگ و میر روزانه صدها تن به علت کرونا، حداکثر تدبیر و برنامه ریزی و احساس مسئولیت در قبال نجات جان شهفرایندان از سوی دولت و حاکمیت باید مشاهده گردد که موثرترین راه آن خرید فوری و ده ها میلیونی واکسن های استاندارد و انجام واکسیناسیون عمومی بصورت رایگان است.

وی در خاتمه گفت: احراز آخرین رتبه های واکسیناسیون در سطح جهانی و یا پولی و طبقاتی کردن واکسن کرونا نشان دهنده ضعف اخلاق حرفه ای و ناکارآمدی بحران این کشور و مردم است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1391

به "انتقاد مصطفی مشخص از پولی کردن واکسن کرونا و وزیر بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مصطفی مشخص از پولی کردن واکسن کرونا و وزیر بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید