اعتباراتی که کفاف نخبه پروری را نمی دهند

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ضرورت دارد برای ترغیب و تشویق دانش آموزان مستعد استان و فراهم آوردن زمینه شکوفایی استعدادهای آنان در عرصه های مختلف به منظور نخبه پروری اعتباراتی درنظر گرفته گردد.

اعتباراتی که کفاف نخبه پروری را نمی دهند

محمدعلی واقعی، امروز یکشنبه 6 اردیبهشت در نشست ستاد شورای عالی استان، با اشاره به شناسایی و جذب 840 دانش آموز بازمانده از تحصیل در سال گذشته، اظهار کرد: انجمن ها، موسسات خیریه، شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و نهادها باید در شناسایی و بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه بچه ها کار با آموزش و پرورش همکاری نمایند.

به گزارش اخبرنگاران، وی با بیان اینکه با برگزاری کارگاه ها مهارت آموزی و فرهنگ سازی، می توان با پشتیبانی از فراوری علم در جهت ارتقای توانمندی های دانش آموزان استان مانع زدایی کرد و به اشتغال پایدار رسید، توضیح داد: در این راستا شهرداری ها با امکانات خود می توانند به کمک آموزش و پرورش آمده و با شاداب سازی مدارس با ایجاد فضای سبز، ضمن آموزش کاشت گل و گیاه به دانش آموزان، فضای فیزیکی مدارس را زیبا نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به شرایط نابسامان مالی خانواده ها در روستاها و مناطق محروم، ادامه داد: شایسته است شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، انجمن ها وNGO ها در زمینه تهیه کتب درسی، نوشت افزار، البسه، کیف و کفش به کمک دانش آموزان دختر و پسر محروم استان در دوره های مختلف تحصیلی بشتابند.

وی از فراهم شدن امکان پارک و اتاق چند حسی در مدارس استثنایی شهرستان های بیرجند، فردوس و قاین اطلاع داد و اظهار کرد: امیدوارم در سایه مشارکت اعضای ستاد، زمینه ایجاد این پارک ها در سایر مدارس شهرستان ها به منظور استفاده دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان فراهم گردد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی استان در مناسبات نظام تعلیم و تربیت تأثیر بسزایی دارد، توضیح داد: باید از ظرفیت این شورا در ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت، مهارت آموزی، افزایش توانمندی دانش آموزان انسداد مبادی بی سوادی، پیشگیری از بوجود آمدن دانش آموزان بازمانده از تحصیل و کمک به دانش آموزان محروم استفاده نمود.

واقعی یادآور شد: شورا رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت و قوای کمکی در حوزه تصمیم گیری برای توسعه برنامه های آموزش و پرورش خراسان جنوبی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1390

به "اعتباراتی که کفاف نخبه پروری را نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتباراتی که کفاف نخبه پروری را نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید