ادبیات دفاع مقدس را تمرین و مشق ندانیم

به گزارش فروش برتر، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان همدان مطرح کرد: تا وقتی که قلم نویسنده پخته نشده و به یک نویسنده حرفه ایی تبدیل نشده است، نباید به این ساحت و عرصه ورود پیدا کند.

ادبیات دفاع مقدس را تمرین و مشق ندانیم

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب های معروف دختر شینا، ساجی و گلستان یازدهم و مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان همدان در برنامه تبادل نظری فرهنگی رادیو تبادل نظر در مورد شرایط آثار ادبیات دفاع مقدس گفت: به این موضوع می توان از دو منظر کیفی و کمی اشاره نمود، در حال حاضر استقبال مردم به کتاب های دفاع مقدس خوب است. لیکن به لحاظ کیفی من معتقدم کسانی که به حوزه نویسندگی ورود پیدا می نمایند باید ورود جدی تری به این حوزه داشته باشند و هرگز ادبیات دفاع مقدس را مشق کار خود ننمایند و تا وقتی که قلم نویسنده پخته نشده و به یک نویسنده حرفه ایی تبدیل نشده است، نباید به این ساحت و عرصه ورود پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که دقت به چه نکاتی باعث شده تا کتاب های شما در این حوزه با موفقیت روبه رو گردد، گفت: انگیزه من برای نوشتن در حوزه ادبیات دفاع مقدس بسیار تأثیر گذار بود، اینکه بر این باور بودم که این کار باید شکل بگیرد، از طرفی به شخصه در دوران جنگ حضور داشتم و سختی ها و دلهره های جنگ را تجربه نموده بودم و اینکه نسبت به کاری که می کردم ایمان داشتم و از تجربه زیست خود در دوران جنگ استفاده کردم و از کسانی که خاطرات زیباتر و تأثیر گذارتری از این دوران داشتند، سعی کردم منتقل کنم.

این نویسنده همچنین بیان کرد: به این واسطه می خواستم صدای مظلومانه و درعین حال دفاع جانانه مردان و زنان را روایت کنم. و، چون به کارم یقین داشتم، اولین مشخصه را در تأثیرگذاری کتاب ها ایمان و صداقت می دانم.

وی اضافه کرد: وقتی به خاطرات راوی ها ورود پیدا کردم، سعی کردم یکبار دیگر با آن ها زندگی کنم، از سویی در نوشتن کتاب ها تمام کوشش خود را می کردم و زمان برایم مهم نبود در واقع برایم کیفیت کار ارجحیت داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 923

به "ادبیات دفاع مقدس را تمرین و مشق ندانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادبیات دفاع مقدس را تمرین و مشق ندانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید