اختصاص 110 میلیون تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران/فارس مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور از تخصیص 110 میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی اطلاع داد.

اختصاص 110 میلیون تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی

حمیدرضا سهرابی آدینه 19 دی در حاشیه سفر به فارس در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر برای ساخت مسکن روستایی 80 میلیون وام می دهیم که 30 میلیون تومان آن بلاعوض است، گفت: علاوه بر این از محل حساب 100 اما هزینه نقشه، نظارت، بیمه واحدهای مسکونی تحت پوشش پرداخت می گردد.

وی گفت: بنیاد مسکن سال هاست که برای ساخت مسکن روستایی از محل حساب 100 امام وام بلاعوض 8 میلیون تومانی پرداخت می نماید و در مواردی که فرد متقاضی نیازمند باشد و بنیاد مسکن استان نیز تایید کند، این وام تا 15 میلیون تومان هم قابل افزایش است.

سهرابی گفت: با تایید و گزارشی که بنیاد مسکن استان ها ارسال می نمایند کسانی که با 8 میلیون تومان وام بلاعوض ساخت مسکن آنها جمع نمی گردد از محل حساب 100 امام مبلغ وام آنها تا سقف 15 میلیون تومان افزایش می یابد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه علاوه بر این، یک سرفصل وام بلاعوض دیگر تا سقف 30 میلیون تومان برای ساخت مسکن محرومین داریم، اضافه نمود: این وام بلاعوض طی تفاهمی که بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته پرداخت می گردد و تا به امروز تمام وجه آن به صورت نقدی تخصیص یافته است.

سهرابی با بیان اینکه سهمیه کل کشور در این تفاهم نامه ساخت حدود 98 هزار واحد مسکن محرومین است که 3500 واحد آن در استان فارس است، مطرح کرد: در یک بازه زمانی 3 ماهه 1500 واحد از سهمیه فارس به مرحله سقف زنی رسیده و کوشش بنیاد مسکن بر این است که این 3500 واحد تا انتها سال به بهره برداری برسد تا بتواند سهمیه جدیدی برای این استان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کند.

او با تاکید بر اینکه اولویت ساخت مسکن محرومین با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: بخش قابل توجهی از محرومین نیز هستند که با وجود بضاعت خیلی پایین و عدم تمکن اقتصادی نتوانستند تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار بگیرند و حتی در بازدید از بعضی روستاهای فارس خانه هایی را دیدیم که در حد کومه و کپر بودند و کوشش ما بر این است که با دریافت سهمیه جدید برای فارس بخش زیادی از آنها را پوشش دهیم.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور اعلام کرد: در 4 سال اخیر ما نزدیک به 300 میلیارد تومان از محل حساب 100 به ساخت مسکن روستایی اختصاص دادیم که استان فارس با وجود اینکه سهمیه مصوب اش 13 میلیارد تومان بوده اما تا به امروز 30 میلیارد تومان یعنی 2.5 برابر سهمیه مصوب جذب داشته است.

سهرابی با بیان اینکه سهمیه سال جاری ساخت مسکن محرومین فارس 3500 واحد بوده اما 50 هزار واحد مسکونی تیپ گلی و فرسوده در این استان وجود دارد، گفت: این 3500 واحد 105 میلیارد تومان وام بلاعوض دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1205

به "اختصاص 110 میلیون تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 110 میلیون تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید