احداث جاده ای که دو منطقه حفاظت شده را نابود می کند، در انتظار مجوز محیط زیست

به گزارش فروش برتر، اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی قصد دارد جاده ای چهاربانده را احداث نماید. این محور که بشرویه را به بجستان متصل می کند از قلب منطقه حفاظت شده مظفری و منطقه حفاظت شده افتخاری عبور می کند.

احداث جاده ای که دو منطقه حفاظت شده را نابود می کند، در انتظار مجوز محیط زیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): احداث این محور پیش تر نیز مطرح بوده، اما مسائل مالی همواره مانع از اجرای آن شده است.

در سال جاری یک سرمایه گذار از بخش خصوصی برای احداث این جاده اعلام آمادگی کرده و این موضوع مجددا و این بار به صورت جدی در دستور کار اداره راه قرار گرفته است.

عبور این جاده از میان مناطق حفاظت شده مظفری و افتخاری، این دو زیستگاه ارزشمند را به طور کامل از بین خواهد برد.

همانطور که اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی نیز در پرتال خود اعلام کرده است، مطالعات احداث این جاده تکمیل و اجرای آن در کارگروه استانی به تصویب رسیده و تنها در انتظار اخذ تاییدیه محیط زیست و پدافند غیرعامل می باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ضمن تایید تصمیم مسئولان اداره راه استان برای احداث جاده مذکور گفت: به دلیل این که با احداث این محور، مسافت سفر و ترانزیت از جنوب کشور به خراسان رضوی و در نهایت مشهد بسیار کوتاه تر می شود، مسئولان استان، برخی نمایندگان مجلس و مردم بومی برخی از شهرستان ها که در نزدیکی جاده قرار می گیرند بر احداث این محور اصرار دارند اما با توجه به این که احداث این جاده دو منطقه حفاظت شده را قطع و تخریب می کند بعید است که سازمان با احداث این جاده موافقت و برای آن مجوز صادر کند.

حسن اکبری افزود: در این رابطه نامه ای به دفتر امور زیستگاه ها در سازمان ارسال شده است تا این دفتر تخصصی در این رابطه اظهارنظر نماید.

  • آشنایی با سازمان حفاظت محیط زیست

مدیرکل دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در این رابطه گفت: در این زمینه با مدیر کل خراسان جنوبی تلفنی صحبت کرده ایم اما هنوز نامه ای در این رابطه به این دفتر نرسیده است.

اقتدار گفت: در مورد احداث این محور قطعا فشار استانداران، نمایندگان و سرمایه گذاران زیاد خواهد بود اما با توجه به این که محور پیشنهادی دو منطقه حفاظت شده را قطع می کند قطعا با احداث آن مخالفت خواهیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 993

به "احداث جاده ای که دو منطقه حفاظت شده را نابود می کند، در انتظار مجوز محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث جاده ای که دو منطقه حفاظت شده را نابود می کند، در انتظار مجوز محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید