آنتی بیوتیک ها تأثیری در درمان کرونا ندارند

به گزارش فروش برتر، خبرگزاری خبرنگاران-عضو کمیته علمی کرونا، مصرف آنتی بیوتیک ها را در درمان کرونا بی تاثیر دانست.

آنتی بیوتیک ها تأثیری در درمان کرونا ندارند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سید احمد طباطبایی گفت: شاهد تجویز برخی دارو ها مانند سیتریزین و آنتی بیوتیک هایی مانند آزیترومایسین هستیم در حالی که تجویز این دارو ها جایی در فرایند درمانی کرونا ندارد.

وی درباره علائم شایع اُمیکرون در بچه ها اضافه نمود: بیشترین علائم شامل عفونت های تنفسی فوقانی یعنی گلودرد، خارش و سوزش گلو، آبریزش بینی، عطسه است؛ تب نیز ممکن است در بچه ها دیده شود.

دبیر بورد ریه اطفال ادامه داد: اگر کودک و یا فرد مبتلا به کرونا دچار تنفس تند، تنگی نفس، سرفه های خشک زیاد و درگیری ریوی نباشد نیاز به اقدام درمانی خاصی نیست و فقط درمان علامتی انجام می شود یعنی دارو های ضدتب و ضددرد و آنتی هیستامین ها تجویز می شود.

طباطبایی گفت: در موارد خفیف بیماری، فقط درمان های علامتی و نگهدارنده شامل تأمین مایعات، استراحت و مرطوب کردن هوا کفایت می کند.

وی اضافه نمود: با توسعه سویه نو کرونا موسوم به اُمیکرون در کشور، شاهد افزایش ابتلای گروه سنی بچه ها به این بیماری هستیم؛ طبق اعلام وزارت بهداشت 20 درصد مبتلایان در موج ششم کرونا با اُمیکرون را بچه ها تشکیل می دهند.

عضو کمیته علمی کرونا تاکید کرد: سردرد های شدید و استفراغ نیز ممکن است در بچه ها بروز پیدا کند؛ علائمی مانند اسهال و تشنج نیز به ندرت در پی ابتلا به کرونا در بچه ها دیده می شود.

طباطبایی گفت: معمولاً شاهد ابتلای خوشه ای خانواده ها به کرونا هستیم؛ ممکن است در افراد مختلف یک خانواده شدت و ضعف و مدت زمان بروز علائم یکسان نباشد.

وی اضافه نمود: افراد مبتلا به کرونا از تماس با دود های عنبرنسارا، اسپند و آتش بپرهیزند تا دچار مشکل در تنفس نشوند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1801

به "آنتی بیوتیک ها تأثیری در درمان کرونا ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بیوتیک ها تأثیری در درمان کرونا ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید